• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum afronden op half jaar en 1 dag

Status
Niet open voor verdere reacties.

nancy70

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
Hoe kan ik ervoor zorgen dat het verschil tussen 2 datum velden, niet rekenkundig wordt afgerond maar obv 6 maanden en 1 dag. Dus 11 jaar en 5 maanden wordt 11, 11 jaar en precies 6 maanden wordt 11, maar 11 jaar en 6 maanden+1 dag wordt 12

=afronden.n.veelvoud((datum2-datum1)/365,25;1)

Super! Wellicht kunnen jullie me ook verder helpen met het aantal jaar dat iemand gedurende in een bepaalde periode verblijft, zie bijgaand voorbeeld

Hoeveel jaar was iemand gedurende een periode max 35, in een periode 35-45 jaar etc

Gr,

Bijlagen

Kun je nog eens goed naar je voorbeeld kijken?

Op 1-1-2005 wordt de persoon 35 jaar oud, vanaf de startdatum dus 5 jaar en niet 4 jaar?
Van de periode met een leeftijd van 35-45 jaar (1-1-2005 t/m 1-1-2015) valt 10 jaar tussen start- en einddatum en niet 9 jaar?
Op 1-1-2015 wordt de persoon 45 jaar oud, vanaf die datum tot einddatum is 9 jaar en niet 14 jaar?

Of ik snap niet wat je precies bedoelt.

Je hebt gelijk ! Ik heb wat aangepast, maar dan moet ik natuurlijk wel alles aanpasssen.

Bijgaand een nieuw voorbeeldbestandje

Bijlagen

Met twee hulpdatums, verjaarsdatums 35 en 45 jaar, anders worden de formule nogal lang, zie bijlage.

Bijlagen

Helaas is er een extra vraag bijgekomen, die ik in je voorbeeld heb verwerkt en geprobeerd op te lossen.
er is een extra klasse bijgekomen en maanden en dagen zijn ook van belang.

Kan jij ook nog, zou echt heel fijn zijn, de juiste formules in de groene velden kunnen aangeven ?
Helaas lukt het me niet...

Gr,

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan