Datum als autotekstfragment

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceebee

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
Als je een datum intypt in Word krijg je een aanwijzing (autotekstfragment), die je om kunt zetten in tekst door op Enter te drukken.

Bij een datum is dat veelal ongewenst: zo krijg je als voorstel 2003-09-17 als je 12 april 2003 intypt. Slaat helemaal nergens op en als dit toevallig aan het eind van een zin is en je geeft Enter staat die onzin in je document. Natuurlijk kun je die actie ongedaan maken, maar het is eenvoudigweg ongewenst.

Weet iemand waar ik deze specifieke functionaliteit van autotekst kan uitzetten.

Cor van der Bliek

Invoegen > autotekst > vinkje voor "automatisch aanvullen tekst / invoegen datum" weghalen

In word 2000 : invoegen->datum en tijd-> vakje voor automatisch bijwerken leeg laten.

Halve oplossing

De suggestie van Hendricus heeft niets met het probleem te maken.

De oplossing die MargaNo voorstelt voorkomt dit inderdaad, maar hiermee zet je ook alle andere autotekstfragmenten op non-actief. Het gaat er mij alleen om dit ene datumfragment uit te zetten en de rest intact te laten.

Cor

Geen oplossing

Gezien het feit dat er geen reacties meer komen op deze vraag, constateer ik dat dit 'functionaliteit' is en dus niet mogelijk is.
Het zij zo.
Misschien opgelost in een volgende versie?

Voor zover ik weet kun je deze inderdaad hinderlijke eigenzinnigheid van Word niet apart uitschakelen. Maar je kunt het jezelf wel iets makkelijker maken door na het typen van een datum/jaartal voor de Enter even een spatie of pijltjestoets te gebruiken en pas daarna Enter.

Overigens, als je in Autocorrectie>Autotekst het vakje autotekst-aanvullen-tip uitzet kun je nog steeds via het menu of de werkbalk autotekst invoegen. Alleen wordt er niet iedere keer als het woord 'aan' verschijnt het voorstel 'Aangetekend' gedaan. Het is maar waar je voor kiest.

Enne, als je meent dat je probleem zo goed als mogelijk is opgelost mag je dat wel aangeven in plaats van snibbig te doen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan