• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

daviddavid

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2015
In cel a1 typ ik januari 2019.
Hoe kan ik in rij 2 alle dagen van januari 2019 automatisch verkrijgen in horizontale richting.
En als ik dan in a1 februari 2019 typ , moeten dagen van januari 2019 weg en op die plaats de dagen van februari 2019 , enz. voor de overige maanden.

Laatst bewerkt:
inderdaad gerard,
Maar in het bestand staat dan ook 3 dagen van maart en dat mag niet, het mag alleen februari zijn als ik februari vraag.
Ideetje hoe dan wel ?

Bv beginnen in A2 en naar rechts doorkopiëren
Code:
=IF(MONTH($A$1)=MONTH($A$1+COLUMN()[COLOR="#FF0000"]-1[/COLOR]);$A$1+COLUMN()-1;"")

Wegpoetsen met voorwaardelijke opmaak kan ook

Laatst bewerkt:
Code:
=IF(MONTH($A$1)=MONTH($A$1+COLUMN()[COLOR="#FF0000"]-1[/COLOR]);$A$1+COLUMN()-1;"")

Ik denk met nog een kleine aanpassing

Klopt @popipipo (stond bij mij wel goed in de laatste kolommen alleen niet terug gekopieerd naar de eerste kolommen;))

als mijn kennis niet beperkt was, moest ik hier geen vragen stellen.
als ik in a1 typ 1/1/2019, en in a2 naar rechts sleep, krijg ik #NAAM? (zie excel bestand bijlage)
waar ligt dit aan?
Ik heb nederlandse versie , kan het daarmee te maken hebben?

Bijlagen

Lijkt mij logisch. IF() = ALS(), MONTH() = MAAND() en COLUMN() = KOLOM() Is toch niet zo heel moeilijk om te vinden?

Bijlagen

dank u wel, idd simpel als je het weet
ipv kolom had ik kolommen getypt, en dat werkte niet.
Daarmee is mijn probleem opgelost .
Hartelijk dank @VenA @Gerard2348 @popipipo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan