datum automatiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

uterie

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2015
Beste,

ik ben op zoek naar een formule om op een bestelbon de datum te laten aanpassen volgens leveringsdag.

Wat wil ik bereiken, namelijk ik beschik over een bestelformulier, een lijst met leveranciers en hun gegevens en ook hun leveringsdag.

in cel A1 staat een formule voor de datum =nu()
in cel B1 geef ik de code van de leverancierweer (automatisch worden alle gegevens op de bestelbon ingevuld nl adres, telefoon,... via de formule vertikaal zoeken op de lijst van leveranciers)
in cel C1 moet automatisch de datum van de leveringsdag komen

vb cel A1 datum van vandaag donderdag 7 januari 2016
cel B1 leverancier Slager X
cel C1 daar zou de datum moeten komen van levering als je weet dat slager X altijd de dinsdag levert
maw zou de formule moeten gaan zien van datum bestelling = donderdag, leverancier = slager X, dus datum levering = dinsdag 12 januari 2016.

kan mij iemand helpen aan deze formule.

alvast bedankt

En waarom staat deze vraag in het VBA forum? Als je de besteldag ook in je leverancierslijst hebt staan, kun je op basis van een formule wel een leverdag bepalen. Maar ik zou zeggen: doe er een voorbeeldje bij, dat werkt wat makkelijker. We zijn hier natuurlijk geen tikgeiten :).

De lijst van leveranciers zijn eigenlijk diensten die aan mij moeten bestellen en bestaat uit +/- 250 diensten. de bestelbon is om hun het gemakkelijk te maken. Ook de diensten beschikken over verschillende personen die kunnen bestellen en vaak ook stagairs of mensen in opleiding. Die weten niet altijd de juiste leveringsdag.

een vb van wat ik wil bereiken

Besteldatum : 7 januarie 2016 besteldag = dag van vandaag

Dienst : leverancier of dienst (+/- 250 diensten die kunnen bestellen met elk hun
eigen leveringsdag moeilijk om telkens de lijst raad te plegen)

Leveringsdatum : een formule die automatisch de leveringsdag invuld

bedankt om mij te helpen.

Daar zijn we hier voor :). Maar met een voorbeeldje bedoel ik toch meer een Excel bestandje, zodat we de juiste formules kunnen maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan