• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum bepaalde dagen automatisch berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreekP

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2018
Beste iedereen,

Ik heb een bestandje wat ik wil gaan gebruiken.
Hierin wil ik per maand de datum hebben van de maandag en de vrijdag die in die week zit.
Ik heb in bij gevoegd bestand 2 voorbeelden van hoe ik het in mijn hoofd heb zitten, natuurlijk is het geen probleem als er een betere manier dat die toegevoegd word.

Is het mogelijk om de datum te laten berekenen die zichzelf aanpast aan het jaar dat in cel A1 staat?

Met vriendelijke groet,

Freek

Bijlagen

Bekijk bijlage Test Excel.xlsx

Ik zoek eigenlijk nog een formule die ervoor zorgt dat bepaalde rijen een kleur krijgen als die buiten een bepaalde datum vallen.
In hoeverre is dit mogelijk?

(zie bijvoorbeeld in het deel van januari week 5, die datum valt in februari en ik zou die rij in het aangegeven vak een kleur willen geven is dat mogelijk?)

Als je vraag in #1 is opgelost kan je dat hier beter melden en de post als Opgelost aanmerken.
Daarna een nieuwe vraag starten zodat ook anderen je vraag weer lezen.

Als je vraag in #1 is opgelost kan je dat hier beter melden en de post als Opgelost aanmerken.
Daarna een nieuwe vraag starten zodat ook anderen je vraag weer lezen.

Ahja dat is vrij logisch bedankt voor de tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan