ExcelTonnie
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 jul 2016
Hallo ik zit met het volgende probleem.
Dagelijks krijg ik nieuwe data binnen waar ik een selectie uit maak.
Omdat de selectie moet bestaan uit de afgelopen 24 uur kan het soms uitkomen op aardig wat data per dag.
Ik moet handmatig bij rijlabel op datum zetten en dan de datums handmatig aanklikken.
Waardefilters zijn niet beschikbaar bij mij in een draaitabel, moet dus elk tijdstip aanklikken die ik in de draaitabel wil weergeven.
Het zou het mooiste zijn dit in een makro te kunnen zetten om een datum bereik aan te kunnen geven.
Bijgevoegd een klein deel van het bestand om eens in te ziens wat ik bedoel.
Er staat data in vanaf 02-7-2016 t/m 05-7-2016
Het filter heb ik nu staan op 02-7-2016.
Stel de datum 4 en 5-7-2016 zijn van de afgelopen 24 uur dan moet je dus naar Rijlabel en het veld op datum zetten je krijgt alle datums/tijd waar je een keuze uit kan maken.
Dit wil ik dus vereenvoudigen zo niet automatiseren met bijv een makro.
Wie heeft een idee hierover.
Zie tabblad 24Hr-Blokkades
Groet Tonnie
Dagelijks krijg ik nieuwe data binnen waar ik een selectie uit maak.
Omdat de selectie moet bestaan uit de afgelopen 24 uur kan het soms uitkomen op aardig wat data per dag.
Ik moet handmatig bij rijlabel op datum zetten en dan de datums handmatig aanklikken.
Waardefilters zijn niet beschikbaar bij mij in een draaitabel, moet dus elk tijdstip aanklikken die ik in de draaitabel wil weergeven.
Het zou het mooiste zijn dit in een makro te kunnen zetten om een datum bereik aan te kunnen geven.
Bijgevoegd een klein deel van het bestand om eens in te ziens wat ik bedoel.
Er staat data in vanaf 02-7-2016 t/m 05-7-2016
Het filter heb ik nu staan op 02-7-2016.
Stel de datum 4 en 5-7-2016 zijn van de afgelopen 24 uur dan moet je dus naar Rijlabel en het veld op datum zetten je krijgt alle datums/tijd waar je een keuze uit kan maken.
Dit wil ik dus vereenvoudigen zo niet automatiseren met bijv een makro.
Wie heeft een idee hierover.
Zie tabblad 24Hr-Blokkades
Groet Tonnie
Bijlagen
Laatst bewerkt: