• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum bereik in draaitabel vereenvoudigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExcelTonnie

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2016
Hallo ik zit met het volgende probleem.
Dagelijks krijg ik nieuwe data binnen waar ik een selectie uit maak.
Omdat de selectie moet bestaan uit de afgelopen 24 uur kan het soms uitkomen op aardig wat data per dag.
Ik moet handmatig bij rijlabel op datum zetten en dan de datums handmatig aanklikken.
Waardefilters zijn niet beschikbaar bij mij in een draaitabel, moet dus elk tijdstip aanklikken die ik in de draaitabel wil weergeven.
Het zou het mooiste zijn dit in een makro te kunnen zetten om een datum bereik aan te kunnen geven.
Bijgevoegd een klein deel van het bestand om eens in te ziens wat ik bedoel.
Er staat data in vanaf 02-7-2016 t/m 05-7-2016
Het filter heb ik nu staan op 02-7-2016.
Stel de datum 4 en 5-7-2016 zijn van de afgelopen 24 uur dan moet je dus naar Rijlabel en het veld op datum zetten je krijgt alle datums/tijd waar je een keuze uit kan maken.
Dit wil ik dus vereenvoudigen zo niet automatiseren met bijv een makro.
Wie heeft een idee hierover.

Zie tabblad 24Hr-Blokkades

Groet Tonnie

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat is de voorwaarde waarop gefilterd moet worden? Waarom sla je alle historische data op in de draaitabel en waarom zijn de filterwaarden soms alleen datum en soms datum + tijd?

En waarom is het een .xls en waarom staan hierin x lege modules?

Wat is de voorwaarde waarop gefilterd moet worden?
@ 1e voorwaarde Datum

Waarom sla je alle historische data op in de draaitabel
@ Omdat mijn 1e project is en niet precies weet hoe het werkt

en waarom zijn de filterwaarden soms alleen datum en soms datum + tijd?
@ oude data gebruik was alleen datum van belang, nu is de tijd erbij van groot belang.

En waarom is het een .xls en waarom staan hierin x lege modules?
@ Dit heeft er mee te maken dat ik er nog te weinig kennis van heb.
Daarom ben ik ook blij dat er een forum bestaat waar mensen elkaar kunnen helpen.

Begrijp het niet helemaal maar het klinkt alsof je met een slicer uit de voeten moet kunnen?

Beste Peekhamer

Je begrijpt het niet helemaal maar je geeft aan dat ik met een slicer uit de voeten moet kunnen.
Daar kan ik natuurlijk niets mee, indien u een aanvulling kan geven dat is dit van harte welkom.

ik bedoel:
Ik denk dat je jouw probleem moet kunnen oplossen met een slicer. Als je niet weet wat een slicer is zou je dat eerst kunnen uitzoeken dan kun je daarna bepalen of je er wat mee kunt..

Converteer het bestand dan naar een .xlsm of .xlsb. Je krijgt dan veel meer opties om op datums te filteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan