• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kastje

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Beste,

Ik heb ooit met jullie hulp een klein bestandje gemaakt voor eigen gebruik zodat wij niet meer alles manueel meer moesten bijgehouden en uitrekenen.
Dit was niet meer helemaal zoals wij wenste en heb zelf al heel wat aanpassingen gedaan. Ik vind van mezelf dat ik al redelijk ver ben gekomen (volgens de kennis die ik maar heb) maar een paar dingen krijg ik niet in orde, ik zie het niet.

Kunnen/willen jullie mij aub helpen.

1. Het vakje in de kolom verwachte kalfdatum berekend hij automatisch als ik een datum invul bij de kolom 1e inseminatie. Maar echter dit is de datum dat de koe bij de stier gaat, de koe is daarom niet dadelijk drachtig. De veearts komt op bepaalde data kijken of de koe al dan niet drachtig is. Als de koe drachtig is zegt hij ook hoeveel weken ze is. Vandaar dat ik een kolom datum dracht diagnose heb aangemaakt en een kolom geschatte drachtigheidsperiode volgens veearts. In de kolom kalfdatum volgens veearts zou ik dan graag hebben dat hij automatisch berekend rond welke datum de koe zou bevallen volgens de drachtigheidsperiode die de veearts zegt.

2. In heel de rij kalfdatum volgens veearts staat er nu #waarde! uiteraard zou ik graag hebben dat dit vakje gewoon leeg is als er geen datum moet berekend worden.

3. In de kolom status zou ik graag de status van mijn koe weten.
Dit kan zijn "pas gekalfd" als ik een datum invul in kolom kalfdatum
wanneer mijn datum die vermeld is in kolom terug bij stier bereikt is zou ik daar graag zien verschijnen "inseminatie"
Als ik een datum invul bij 1ste inseminatie zou ik graag na 10 weken zien verschijnen "drachtigheidscontrole".
Als zij aangeduid wordt als niet drachtig bij drachtigheidscontrole vul ik een nieuwe datum in bij 2e inseminatie en ook hierbij zou dan na 10 weken moeten komen "drachtigheidscontrole".
Als ik aanduid bij drachtigheidscontrole drachtig zou bij de kolom status "drachtig" zien verschijnen.
Als mijn kalfdatum volgens veearts bereikt wordt zou ik graag bij status krijgen "gaat afkalven"

Is mijn vraag bij punt 3 realiseerbaar?

Hierbij het bestandje dat ik reeds gemaakt hebt.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Hoop dat alles een beetje duidelijk is.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan