datum BIOS veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jokebeer

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2009
Berichten
6
Middag,
XP werkte niet goed meer na stroomuitval (gebeurt regelmatig hier in Spanje). Ik dacht zet nu maar de nederlandse versie eroverheen (stond engelse versie op). De computer liep toen helemaal vast. Blijkt een stomme zet geweest te zijn.
Ik ben daarna gaan proberen de boel te formateren en liep alles fout.
(hum blond misschien) Nu krijg ik na herstart telkens bericht dat de datum aangepast moet worden in de BIOS, nadat ik dat gedaan heb en opnieuw start is de correctie verdwenen. Denken jullie dat het moederbord een nieuwe batterij op moet of zo?
Of is die niet meer te redden! Kan zijn dat door de stroomuitval het een en ander stuk is gegaan en dat ik ook nog een beetje geholpen heb!:eek:
Graag jullie mening
 
batterij

probeer eerst eens of het de batterij is , zo niet probeer dan even een live linux cd om te zien wat er nog "werkt"
 
Hoi !

Als tijd + datum niet worden onthouden is de oorzaak inderdaad een lege bios batterij.

Zet daar even een nieuwe in (kosten ook en Spanje weinig), stel de tijd + datum correct in, kies verder in het bios voor " default settings" o.i.d., en kijk of een en ander nu beter gaat.

Greetz,

Harry.
 
Vergeet niet na de nieuwe batterij op te slaan, en niet af te sluiten zonder instellingen op te slaan:)
 
probeer eerst eens of het de batterij is , zo niet probeer dan even een live linux cd om te zien wat er nog "werkt"

Ik heb de batterij vervangen, maar aan een live linux cd te komen tja.
Het probleem blijft. Schakel ik uit, is de datum foetsie en leven we weer in 1983
als ik vanuit de bios F10 heb gedaan, zie ik allemaal blokjes rood en blauw. Denk echt dat het einde oefening is (voor mij dan)
Bedankt voor het meedenken
 
Hoi !

Als tijd + datum niet worden onthouden is de oorzaak inderdaad een lege bios batterij.

Zet daar even een nieuwe in (kosten ook en Spanje weinig), stel de tijd + datum correct in, kies verder in het bios voor " default settings" o.i.d., en kijk of een en ander nu beter gaat.

Greetz,

Harry.

Kosste €1,95 dus dat waren de kosten niet. Maar helaas na default settings nog niks bereikt. Bedankt. Ik denk dat de BIOS us is.
 
Bios rom image

ik denk dat er iets met je bios rom is , als je zeker weet welke versie je bios heeft zou ik die eens reflashen of tot de nieuwste firmware flashen dit verhelpt zeker het probleem met die rood-blauw bij f10
 
ik denk dat er iets met je bios rom is , als je zeker weet welke versie je bios heeft zou ik die eens reflashen of tot de nieuwste firmware flashen dit verhelpt zeker het probleem met die rood-blauw bij f10

heb Bios versie A06. hoe flash je zoiets. Bedoel je een update van Dell halen hiervoor. Is dat te vinden bij Dell?
ik krijg zelfs de floppy poort niet meer aan de praat, dus ben bang dat ik niks meer kan flashen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan