• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum dag 1 en 5 van een weeknummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryBee

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Beste experts,

Als ik in cel A1 het jaartal invoer, bijv. 2005 en in B1 een weeknummer, bijv. 12
dan zou ik graag in cel C1 de eerste werkdagdatum (maandag) van die week en in cel D1 de laatste werkdagdatum (vrijdag) willen zien. Met de datumfuctie kom ik er niet uit omdat deze met het huidige jaar werkt. Wellicht doe ik iets fout.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Alvast mijn dank.

Groeten Harry

Met de datumfuctie kom ik er niet uit omdat deze met het huidige jaar werkt. Wellicht doe ik iets fout.
Harry,

Als je geen bezwaar hebt tegen een hulppagina, zie je in het voorbeeld een oplossing, waarin ik wel de datumfunctie heb gebruikt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Rob,

als ik nu hier 2009 en week 14 invul dan loopt hij van maandag 6 april tot vrijdag 3 april.

Groeten,
Martijn

als ik nu hier 2009 en week 14 invul dan loopt hij van maandag 6 april tot vrijdag 3 april.
Martijn,

Dank voor het meedenken. :thumb: Daardoor trof ik nog een andere rare datum. Heb het oorspronkelijke bestand nu aangepast.

Thankx

Allen bedankt voor de recties en het meedenken. :thumb:

Groeten Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan