Datum document opnemen in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonndejong

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2007
Ik link een Excel bestand aan Access. Dit Excel bestand wordt regelmatig gewijzigd. Als ik van de link een tabel maak, wil ik ook de wijzigingsdatum van het bestand opnemen in een veld. Hoe krijg ik dat voor elkaar

groeten Tonn

Ik snap niet wat je bedoelt. Je hebt een Excel blad als link in je database. Maak je daar een kopie van in een normale tabel? En hoe kom je aan de wijzigingsdatum?

Acces en Excel

OctaFish,

Nog een poging. Ik heb een Excel-bestand wat regelmatig vernieuwd wordt. Dit Excel-bestand heb ik gelinkt aan een Access Database. In de Access database maak ik van de link een tabel en wil in deze tabel de datum van het Excel-bestand meegeven. In iedere regel mag de wijzigingsdatum staan. Ik kan daar wel een datum inzetten van bijvoorbeeld vandaag date(), maar ik wil de wijzigingsdatum van het Excelbestand in de tabel krijgen.

mogelijk is het nu duidelijk.
Groten Tonn

Dag Ton,

als je tabel een gelinkte tabel is naar een Excel bereik, dan zal je waarschijnlijk best in Excel een kolom toevoegen waarbij je automatisch de datum van de laatste wijziging invult. Dat kan via Excel VBA. Je kan de OnChange event van de worksheet proberen.

Als ik het goed. Begrijp, heb je een aparte tabel gemaakt die je gebruikt om de mutaties in vast te leggen. En die mutaties wil je dan vastleggen wanneer het bestand is gewijzigd. Is het zo iets? Want als dat het geval is, kan het niet op een normale manier worden vastgelegd. Dan zit ik eerder te denken aan een procedure in het Excel bestand die dan de database opent, de mutatie(s) vastlegt en dan je Excel afsluit bijvoorbeeld.

Hallo allemaal,
de oplossing die aan gedraagt wordt, werkt maar is niet de oplossing voor mij.
Ik sluit de ticket.

Bedankt voor het meedenken.

Tonn

Da's mooi, want dan hoeven we niet te zoeken naar een andere oplossing. Die er vast wel zal zijn....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan