• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum doorvoeren in werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RichardP

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jun 2006
Ik heb 31 werkbladen voor de maand juli gemaakt.
Nu wil ik in blad 1 een datum bv. 1-1-2007 invoeren en dan in blad 2 bv 2-1-2007 enz tot blad 31.
Hoe kan ik dit doen zonder in elk werkblad dit in te voeren.
Kan dit op een snellere manier?

Ik heb per jaar dus 365 werkbladen en dit voor 5 verschillende partijen.
Dit is niet te doen met de hand, dan ben je even bezig namelijk.

Wie heeft de oplossing voor mij.

Hoi RichardP,

Code:
Sub CreateTab()

Dim startDate As Date

startDate = "01-01-2007"
    Dim LastSheetName As String
    Dim LastSheet, Tel As Integer

For Tel = 1 To 364
        Sheets.Add
        LastSheet = Sheets.Count
        LastSheetName = Sheets(LastSheet).Name
    Next Tel

For Tel = 0 To Sheets.Count - 1
        Sheets(Tel + 1).Name = startDate + Tel
    Next Tel
End Sub

Ik zou het op deze manier doen.

Suc6

@ Arno
Er zit een klein foutje in je code. Excel snapt de " / " niet als onderdeel van de naamgeving voor een tabblad.
Overigens heb ik uit de vraag van RichardP niet begrepen dat de tabbladen een bepaalde naam dienden te krijgen.
Als ik zijn vraag goed lees wil hij in het eerste tabblad (ergens - bijv. in cel A1) een datum hebben en vervolgens op het volgende tabblad "een datum + 1 dag".

@ RichardP
Het nut van 365 tabbladen in een bestand ontgaat mij een beetje. En dat maal 5 verschillende partijen! Het navigeren in een bestand met 365 tabs vergt nogal wat behendigheid. Ik zou bijna gaan denken aan een dBase in Access.

Wat is precies je achterliggende vraagstelling / te bereiken doel? Wellicht dat er een andere 'denkrichting' mogelijk is.

@DIEZEL
Er zit een klein foutje in je code. Excel snapt de " / " niet als onderdeel van de naamgeving voor een tabblad.
Zou kunnen, mijn PC staat ingesteld als dd-mm-yyyy I.P.V. dd/mm/yyyy. Dit is wel op te lossen met een dateformat of zoiets.

Overigens heb ik uit de vraag van RichardP niet begrepen dat de tabbladen een bepaalde naam dienden te krijgen.
Ik denk dat je gelijk hebt als ik zijn vorige post bekijk.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=254392

@ Spiderman
Datumformat is inderdaad het struikelbkok(je).

Ik heb dat andere draadje eens bekeken en begin te betwijfelen of ik wel gelijk heb.Daar wordt duidelijk gevraagd naar het wijzigen van de tabbladnaam. In deze draad echter weer niet.
Zoals ik al schreef: [Als ik zijn vraag goed lees wil hij in het eerste tabblad (ergens - bijv. in cel A1) een datum hebben en vervolgens op het volgende tabblad "een datum + 1 dag".]

Denk dat RichardP eerst antwoord moet geven op de vraag "van wat is nu precies de achterliggende doelstelling'. Als het één bestand wordt met 5 x 365 tabbladen wordt het helemaal onwerkbaar. Eén bestand met 365 is al niet te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan