• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule werkt niet volledig. - #DELING.DOOR.0!

Rikimaruu

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2024
Op een of andere manier herkent een formule de tekst niet. bij Data completeness zou de eerst cell (B27) moeten herkennen hoeveel input cellen zijn in gevuld, en de tweede (C27) zou dan moeten aangegeven hoeveel in percentage is ingevuld.

Maar hij herkent het helemaal niet.

Data Completeness:
[td width="324px"]
#DELING.DOOR.0!​
[/td][td width="166px"]
#DELING.DOOR.0!​
[/td]​

B27 =AANTAL.ALS(G4:G19;"✓ Complete")/AANTAL(G4:G19)

C27 =TEKST(B27; "0.00%")

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

Bijlagen

De formule AANTAL(G4:G19) levert 0 op.

=AANTAL
deze telt aantal getallen in een reeks

=AANTAL.ARG
deze telt aantal gevulde cellen in een reeks. En maakt daarbij geen onderscheid tussen getallen en tekst.

Gebruik AANTALARG i.p.v. AANTAL.

AANTAL(G4:G19) telt het aantal cellen met een getal erin, en dat zijn 0 in jouw geval --> deling door 0.
AANTALARG(G4:G19) telt het aantal niet lege cellen.

Volgens mij moet er staan 'compleet' gedeeld door 'compleet + incompleet'
en niet alleen 'compleet'

Ik ben het niet met je eens.
Maar ik stop ermee want anders wordt het een wellis nietis spelletje en daar voel ik niets voor.
Laten we wachten wat Rikimaruu ervan vindt

Ik ben het niet met je eens.
Maar ik stop ermee want anders wordt het een wellis nietis spelletje en daar voel ik niets voor.
Laten we wachten wat Rikimaruu ervan vindt
Het probleem zit ’m in het volgende: de data quality check is G4:G19. C4, D4 en E4 bepalen de status compleet. Bij data completeness wil je inderdaad zien hoeveel van het totaal de status compleet heeft. C27 zou dan het percentage moeten laten zien: 7 van de 16 compleet.

Misschien zou het percentage onder de 100% rood moeten worden weergegeven, zodat het doel, data 100% aanvullen, wordt gestimuleerd.

Bedankt topper! dit is het nu geworden.

De formules wel iets aangepast zodat alles in een formule is verwerkt en ik niet met statische waardes hoef te werken.

B27: =SOMPRODUCT(--(G4:G19="✓ Complete"))
C27: =ALS(AANTALARG(G4:G19)=0; 0; B27/AANTALARG(G4:G19))

Erg bedankt voor je oplossing, zonder jou/jullie was ik er niet gekomen!

PS: terwijl ik typ denk ik eejjj wacht is even; is het niet handig als je kan schakelen tussen 6, 12, of 16 maanden en de formule zich aanpast? haha.... Misschien voor een andere keer!

Gr. Ricardo

Terug
Bovenaan Onderaan