• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum en getallen naar ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Bouduif,

Als ik het goed begrijp wil je aan iedereen een overzicht geven waarop hun loon staat zonder dat ze het van anderen zien.
De handigste is in zo'n geval aan een draaitabel te denken.

Echter, zover ik het verstand van heb, zit de opmaak van je blad dit in de weg. Je werkt bijv. met samengevoegde cellen.
Handig is deze bijvoorbeeld (in een testversie) even weg te halen.

Ik heb bijvoorbeeld de twee rijen die boven de cellen waarin de bedragen worden ingevoerd weggehaald. Wel heb ik de koppen van [ddmm] en [BonNr] zodat de klommen nog wel een kop hebben.
Daarna selecteerde ik van B4 tot V20. Hierin zitten de koppen maar niet de optellingen (horizontaal / verticaal).
Dit plak je in een nieuwe tab (alleen waarde).
Daarna selecteer je het geplakte en ga je naar : tabblad Invoer : Draaitabel.
Je kiest ervoor om de gegevens in een nieuwe tab te laten zien.

Het nieuwe scherm laat Rechts een aantal mogelijkheden zien (de namen van de koppen en een aantal vakjes)
Sleep ddmm naar Rijlabels.
Sleep één naam van een medewerker naar het vakje -waarde.
Standaard staat de werking hiervan op aantal. Dus zie je hoe vaak er een betaling is geweest.
Wil je dit een optelling veranderen dan kan dit bij de opties van de naam geven (in het hokje -waarde).

Goed... dit lijkt nu veel werk en dat klopt! Maar als je je tabel goed inricht is deze bewerking in slechts een aantal klikken geregeld en kan je snel overzichten per medewerker genereren.

Mijn advies.
Ga experimenteren met draaitabellen. Kan je echte veel tijd schelen.

Met groet,

BP

Heren "Bullepees en Popipipo" bedankt voor Uw zeer snelle service. Ik kan hiermee perfect uit de voeten.
Met vriendelijke groet,
Don Bouma

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan