• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum en tijd in één cel, alleen datum laten verspringen

Status
Niet open voor verdere reacties.

magteres

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2003
In Excel heb ik in een kolom data staan in het volgende formaat dd-mm-jjjj uu:mm (vb. 09-12-2012 12:30). Als ik deze cel naar beneden sleep dan verspringt de tijd met één minuut per keer. Nu is het de bedoeling dat juist de datum verspringt, met één dag per keer.

Ik heb in mijn (engelstalige) Excel de formattering van de cel op general, txt, date en custom ingesteld (bij deze laatste op zowel d-m-jjjj u:mm als dd-mm-jjjj uu:mm) maar krijg het niet voor elkaar. Wie weet hoe je dit kan oplossen?

Voor de websoftware die ik gebruik is het een vereiste dat datum en tijd in één cel staan, anders had ik natuurlijk twee cellen gebruikt.

In mijn Nederlandstalig Excel 2007 werkt het zoals je wenst.
De dagen worden met één opgehoogd.
Misschien moet je in de Engelstalige versie je opmaak veranderen in het Engels.
"dd-mm-yyyy hh:mm"
Maar dat kan ik niet testen voor je.

stel:
09-12-2012 12:30 staat in cel a1
zet dan in a2
=a1+1
deze cel kun je dan doorslepen

In mijn Nederlandstalig Excel 2007 werkt het zoals je wenst.
De dagen worden met één opgehoogd.

Op de laptop van mijn vriendin (met Excel 2010) bleek het ook zo te werken, op mijn laptop met een proefversie van Office 2013 niet.

Maar goed, het probleem is nu opgelost, dank voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan