• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum en tijd in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik heb de datum en tijd ingevoegd in excel met de functie =nu()

Deze klok is eigenlijk bedoelt om andere tellers in het excelblad aan te sturen en moet dus up to date gemaakt worden elke seconde.

Ik dacht dit op te lossen door een macro en voor zover ik daar wat van ken heb ik er eentje opgenomen.

Klik op opnemen, naam "klok" gegeven, op F9 gedrukt en stoppen met opnemen --> dat is wat ik net heb gedaan.

Nu ziet de macro er dus zo uit:

Sub Klok()
'
' Klok Macro
'

'
Calculate
End Sub

Maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat deze macro van zodra ik het exceldocument open automatisch elke seconde wordt uitgevoerd?

Vis ta, ga ff naar deze link en daar naar het woordje 'clock'. Dan start je een download met een clock van C.Pearson...

Groet, Leo

Dat is chinees voor mij, en zo'n klok heb ik ook niet nodig. Ik wil gewoon dat de macro die ik nu heb automatisch elke seconde opnieuw wordt uitgevoerd. hoe speel ik dat klaar?

Elke seconden laten berekenen is de bedoeling, dus ik heb volgende code van die pagina geplukt:

Private Sub

Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Application.OnTime dTime, "MyMacro", , False

End Sub

Private Sub Workbook_Open()
Application.OnTime Now + TimeValue("00:15:00"), "MyMacro"

End Sub

en vervolgens heb ik deze bewerkt (en voor mijn macro geplaatst) tot:

Private Sub

Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Application.OnTime dTime, "Klok", , False

End Sub

Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:01"), "Klok"

End Sub
Sub Klok()
'
' Klok Macro
'

'
Calculate
End Sub

Hij doet niets uit zichzelf dus veronderstel dat ik hem eerst moet 'uitvoeren'. Maar als ik dat probeer krijg ik:

Compileerfout:

Verwacht: aanduiding

Wat nu?:confused:

Wel ja:

Code:

Letterlijk vertaald: bij het openen van het bestand...

Wanneer ik het rekenblad open krijg ik eerst de melding dat de macro's zijn uitgeschakeld en dat ik ze moet inschakelen. Wanneer ik dat heb gedaan krijg ik dezelfde foutmelding :confused:

Waarvoor staat die dTime?

Waar staat de code geplakt?

Hoe bedoel je? Die volledige code staat gewoon in een macro
dus ik heb die eerste macro gemaakt door een macro op te nemen en dan heb ik ervoor gekozen die te bewerken en heb ik dat andere deel daarboven geplakt en 'Mymacro' overal vervangen door 'Klok'
en de 00:15:00 vervangen door 00:00:01

Dit heb je bvb al niet geplakt (en aangepast):

Now in any Standard Module (Insert>Module) place this;

Code:
Public dTime As Date
Sub MyMacro()
dTime = Now + TimeValue("00:15:00")
Application.OnTime dTime, "MyMacro"

'YOUR CODE
End Sub

Heb office 2007 en module zie ik alweer nergens:confused:

Nog steeds dezelfde foutmelding.

En die foutmelding krijg ik ook als ik excel sluit.

Kan ik er trouwens voor zorgen dat in dat bestand alleen de macro's blijven ingeschakeld dat ik dat dus niet steeds moet doen?

Kan ik er trouwens voor zorgen dat in dat bestand alleen de macro's blijven ingeschakeld dat ik dat dus niet steeds moet doen?

Zet je macro beveiliging dan op Laag.

Geldt wel voor alle bestanden die je opent.

Hang je bestandje hier bij in versie 2003 (liefst).

MAAR zet alle code die je bij ThisWorkbook hebt staan, in commentaar. Dat maakt het voor helpers simpeler.

Wigi

Enkele aanhalingstekens ' voor de regels zetten zodat die code in commentaar komt en niet uitgevoerd wordt op run-time.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan