• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum en tijd kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.
t/m kolom AD is resize(, 24) genoeg.

Laatst bewerkt:
hij loopt tot GN

waar moet hij dan op staan.

ik kijk morgen wel verder moet nog verder wijzigingen aanbrengen

nog hartelijk dank voor je uitleg.
:thumb::thumb::thumb:

gr. Sloekie

Even een kunstje Sloekie.

De resize in de code begint vanaf kolom G.
Zet in cel G1 een 1, en in H1 een 2, selecteer beide cellen en pak het bij de vulgreep en sleep het naar rechts tot GN.
Nu staat er in GN1 het getal 190.

Ik kijk morgenavond verder (nu slapen). :)

Hallo Harry

Ik heb geprobeerd om een stukje code te kopieren naar andere macro's hij gaf steeds een foutmelding het stukje code is .Columns.AutoFit

er moet toch iets bij voor?

Gr. Sloekie(Adrie)

Harry

ff terug komend op de vorige vraag kan je dit ook met bepaalde kolommen kunnen doen.?

Adrie

Harry

ik heb een probleem met die datum als ik boven 12:00 uur s'middags kom dan zet hij hem op een andere dag dus als hij 24-04-2011 12:01 heeft dan zet hij het op 25-04-2011 12:01 en niet op 24-04-2011 12:01 hoe kan dat weet jij dat.

Sloekie(Adrie)

Hallo Harry

Ik heb geprobeerd om een stukje code te kopieren naar andere macro's hij gaf steeds een foutmelding het stukje code is .Columns.AutoFit

er moet toch iets bij voor?

Gr. Sloekie(Adrie)

Bv.
Code:
With Sheets("bladnaam")
Hallo Harry
ff terug komend op de vorige vraag kan je dit ook met bepaalde kolommen kunnen doen.?
Gr. Sloekie(Adrie)

Code:
With sheets("bladnaam").Columns("A:K").AutoFit

Goedenavond Harry

Het werkt

heb je nog kunnen kijken hoe het zit met die tijden want moet dat geen 24 uurs zijn ipv 12 uurs ik heb al eens gekeken op de forum en het net maar geen oplossing gevonden dat hielp kreeg steeds een foutmelding

GR. Adrie (Sloekie)

Vreemd Adrie,

Ik zal er straks even naar kijken.

En als je dit er van maakt.
Code:
kol = Application.WorksheetFunction.Match(CLng(ActiveCell.Value), Sheets("Blad2").Rows(1), 0)
Als de datum in kolom A toch gelijk is aan kolom H.

Hallo Harry

de datum in kolom A zijn productie datums en die van Kolom H zijn behandel datums.
de bedoeling is dus dat die datum in kolom H gekopieerd wordt, om zo een soort planning te maken voor de behandeling via deze datum (uit Kolom H)
ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Gr Adrie(Sloekie)

Nieuwe poging Adrie.
Code:
kol = Application.WorksheetFunction.Match(CLng(DateValue(ActiveCell.Offset(, 7))), Sheets("Blad2").Rows(1), 0)

Laatst bewerkt:
Hallo Harry

zoals het nu lijkt doet deze het geweldig hij zet de tijd zo als het hoort.
:thumb::thumb::thumb:
zou hij ook per kolom kunnen kijken zeg maar van h t/m gn dat zou helemaal mooi zijn
:o:o

Gr. Adrie

ik heb een foutmelding in de macro gisteren was alles nog goed ik start hem vandaag weer op en hij gaf foutmelding: door toepassing of door object gedefinieerde fout dit geeft hij in geel aan: .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 6).Value _
= ActiveCell.Resize(, 6).Value 'kopieer de ganse rij naar eerstvolgende lege rij in blad4.
Hoe kan dit

Sloekie(Adrie)

En er komt nog een foutmelding: fout 1004 tijdens uitvoering : eigenschap match van klasse worksheetfunction kan niet worden opgehaald
dit staat er in geel:
kol = Application.WorksheetFunction.Match(CLng(DateValue(ActiveCell.Offset(, 7))), Sheets("voorraad").Rows(4), 0)

wie heeft hiervoor een oplossing voor?
want ik kom er niet meer uit.:o:(

gr. Adrie (Sloekie)

Goedenavond Harry

ik heb hem gekopieerd naar een andere bestand daar heb de code aangepast naar de blad 1 door behandelschema en blad 2 door voorraad en hij geeft een foutmelding moet ik de rijen nog aanpassen want bij voorraad begint het met rij 3

dit is wat er in geel staat:.Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 6).Value _
= ActiveCell.Resize(, 6).Value 'kopieer de ganse rij naar eerstvolgende lege rij in blad4

Gr. Adrie:(

Harry

zoals ik al zei in het vorige bericht over die foutmelding die komt al als ik de eerste tekst (blad2) verander in voorraad.

Adrie

Is de naam exact aan het bladnaam? (denk om eventuele spaties).

Hallo Harry

ik heb het hele bestand wat ik had opnieuw gemaakt en de macro's er opnieuw ingezet en nu doet hij het prima tot nu toe ik heb hem wel opgeslagen als compabiliteitsmodus want ik heb zelf 2007 o ja heb je nog gekeken of het per kolom kon die datum

gr Adrie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan