• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum en tijd opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martaizoku

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
Goedemiddag,

Ik heb binnenkort een toets op school waarmee we een Excel bestand moeten maken. Je mag alles zelf opmaken en er zelf dingen bij verzinnen. Het gaat over schoolcijfers. Nou bedacht ik me dat het leuk zou zijn dat als ik na een bepaalde datum een nieuw cijfer invoer in bijvoorbeeld tabblad 3, dat er dan op tabblad 1 komt te staan Er zijn een of meerdere nieuwe resultaten.

Ik heb al voorwaardelijke opmaak geprobeerd, en ik heb al veel dingen over =VANDAAG() etc opgezocht maar ik ben er niet uitgekomen:confused:. Kan iemand mij helpen? :D
(Ik heb het bovenste bericht op de excel-vragen pagina gelezen, dus zeg ik er even bij dat dit meer voor mezelf is dan voor school omdat het niet verplicht is :thumb:)

Alvast bedankt,

Groetjes Martaizoku

Plaats eens een voorbeeldbestandje met wat je tot hiertoe zelf hebt bijeengesprokkeld.

Bekijk bijlage Map1.xlsx Hier is als het goed is een voorbeeldbestandtje met een aantal getallen. Waar ik aan zat te denken, is dat als ik in tablad2,G13 een nieuw cijfer invul, dat er dan in tablad1,D8 een tekst komt te staan als er zijn één of meerdere nieuwe resultaten. Zou dit kunnen? En hoe? :)

mvg, Martaizoku

http://www.mediafire.com/?yu37et97devj1xe (het bestand is groter dan 100kb en als ik het inpak met winrar blijft het even veel kb?:eek:)

Hier is de link van het 'echte' bestand, dit bestand het ik zelf gemaakt en opgemaakt en ik ben er best tevreden mee. Maar wat ik vertel in mijn eerste post zou ik echt gaaf vinden om erin te hebben, dus het zou super zijn als iemand wist hoe dit moet, en of het überhaupt mogelijk is.

mvg

Zet onderstaande in de bladmodule v/h werkblad waarin je de wijzigingen doorvoerd.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 7 And Target.Value <> "" Then
        Sheets("Blad1").Range("D8") = " Er zijn één of meerdere nieuwe resultaten ingevoerd"
    End If
End Sub

Super bedankt! ik heb van If Target.Column = 7 If Target.Column >= 0 gemaakt zodat hij op elk hokje nu werkt. Precies wat ik wilde, top!
mvg:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan