• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum en Tijd verschil.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zerty

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2015
Hallo,
Ik ben op zoek naar een formule om het tijdverschil in uren te berekenen tussen twee datums met bijhorend uur.
Al verschillende mogelijkheden uitgeprobeerd maar het lukt mij niet.
Als ik zowel datum + tijd in dezelfde cel zet is dat geen probleem (vb 14-12-2015 6:30).
Maar datum en tijd in een aparte cel lukt niet?
Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Bijlagen

Er staan ook geen tijden in kolom B maar tekst. Daar kan je uiteraard niet mee rekenen. Maak daar Tijd van in de volgende opmaak:
Tijd.jpg

En zet deze formule in D7:
=(A7+B7)-(A6+B6)

Trek die dan door naar beneden.

Laatst bewerkt:
Dank je wel.
Niet slim van mij om te checken dat het tekst was ipv tijd.

Ben blij dat het zo vlug opgelost is,
Zerty.

Er staan ook geen tijden in kolom B maar tekst

Welles:p Waarom mensen het leuk vinden op getallen links uit te lijnen blijft natuurlijk een raadsel;)

Volgens mijn telraam kloppen de handmatig ingevulde cellen niet. Op een dag beginnen en een dag later en een uur later eindigen kan geen 21 uur opleveren.

Bijlagen

Wat ik zei was om te vermijden uit te moeten leggen wat Tijd is en een werkende formule te leveren ;)
Die 21 uur in het voorbeeld klopt inderdaad niet.

Ja, het moet uiteraard 25u zijn, maar ik had vlug een voorbeeld willen maken ipv het originele (zie bijlage).
Zeker bedankt voor de attentie en raadgeving.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan