datum en tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

snuffel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
sinds een paar weken staat elke keer dat ik mijn pc opstart de tijd op 0000 en de datum op jan. 2000
hoe kan dit en hoe kan ik dit verhelpen

Batterij op het moederbord (laten) vervangen.

Tiborv,

Even voor mijn nieuwsgierigheid: ik heb altijd begrepen dat de klok dan steeds verder achter ging lopen.
Of is hij dat stadium dan al voorbij?

Het zou natuurlijk ook een programma (goed- of kwaadwillend) kunnen zijn dat de tijd reset.

Groetjes,

Pieter

Als de batterij leeg is springt de BIOS datum bij het aanzetten naar de defaultwaarde van het BIOS. Dat kan dus elke datum zijn.

Geplaatst door Tiborv
Als de batterij leeg is springt de BIOS datum bij het aanzetten naar de defaultwaarde van het BIOS. Dat kan dus elke datum zijn.

OK. Thnx. Dan klinkt 00-00-00 wel erg logisch inderdaad. :thumb:

Groetjes,

Pieter

Maar hij heeft niet gezegd of hij die tijd in de bios ziet, of in windows.
Als de tijd namelijk telkens veranderd in windows, dat moet ie het gewoon in zijn BIOS gaan veranderen. Waarneer de tijd telkens veranderd in de BIOS, dan is inderdaad de batterij op zijn moederboard stuk.

Met vriendelijke groet,

Livetodie

Als de tijd namelijk telkens veranderd in windows, dat moet ie het gewoon in zijn BIOS gaan veranderen.
Leg eens uit. Als je bat. leeg is zie je het in Windows toch ook verkeerd?

Geplaatst door snuffel
sinds een paar weken staat elke keer dat ik mijn pc opstart de tijd op 0000 en de datum op jan. 2000
hoe kan dit en hoe kan ik dit verhelpen

ik heb er al een nieuwe batterij ingedaan maar dat heeft niet geholpen

Had net al gereageerd ( zal wel door onze tiborv weg gehaald zijn) maar dit is klinkklare onzin.

probeer het maar eens, en tiborv,laat het nu ff staan wil je?!

Ik heb niets weggehaald, je zal wel verkeerd geklikt hebben..

En wat jij zegt zei ik ook al.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan