• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum en uur converteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeCor

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2005
Hoi,

Ik heb verschillende sheets met lange kolommen waar een datum in staat (bvb E23:E1000).
Deze datums hebben als Format(Date, "dd/mm/yy") & " - " & Format(Time, "hh:mm") gekregen.

Nu zou ik graag met deze datums willen rekenen en daarvoor moeten deze in Format(Now, "mm/dd/yy hh:mm") komen te staan.
Als ik gewoon het streepje ertussenuit doe, dat werkt niet. Naar de toekomst toe zal ik deze format gebruiken, maar al de vorige zouden moeten veranderen.

Kan ik deze automatisch converteren zodat ik hiermee kan werken?

Alvast (weeral) bedankt.

Mvg,

Beste DeCor,

Een klein voorbeeldbestandje doet wonderen! :-)
Ik vraag me af hoe dat die datum bepaald wordt? Tel je twee kolommen bij elkaar op? Dan kun je rekenen met de kolom met de datum. Gebruik je een macro? Haal je gegevens op uit een andere tabel, externe bronmisschien??

Groeten,
Richard

Decor,

Als dit een eenmailge actie is zou je kunnen kiezen om in de "oude"datum de - te vervangen door niets, daarmee bedoel ik letterlijk niets .
Selecteer de oude datum, CTRL H
In het veld zoeken naar : -
Het veld vervangen door leeg laten.
Enter

Voeg anders een hulpkolom in en zet daar de formule : LINKS(D6;8) en trek die naar beneden.
Hou je enkel de datum over.

Cobbe

Gerard, Cobbe bedankt,

Gerard, dat ik daar zelf niet op gekomen ben :confused:

Mgv,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan