• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum Europees naar USA omschakelbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

steven.sylvia

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Dames / heren,

Voor mijn werk heb ik een onkosten vergoeding formulier in excel gemaakt. Ons amerikaanse kantoor wil dit nu ook gaan gebruiken maar zij noteren de datum anders.
Wij doen dd-mm-jjjj
ZIj doen mm-dd-jjjj

Ik wil dus graag de datum weergave in een cel automatisch laten veranderen afhankelijk van een een andere cel. Eigenlijk een soort voorwaardelijke opmaak dus.
Een gebruiker moeten dus aangeven of hij eurpees dan wel amerkaans is in een aanvink-dingetje.

Tevens wil ik dan ook de komma's in bedragen vervangen door punten.

Wie kan mij hierin helpen??? Alvast bedankt

Volgens mij is dit gekoppeld aan je lokale instellingen in Windows en zou het gewoon goed moeten gaan.
Verwacht je vreemde dingen, of weet je al dat dit probleem zich voordoen?

Niet alle amerikaanse collegas gebruiken laptops met volledig amerakaanse instellingen dus daarom wil ik het in de sheet instelbaar maken.

Tevens moeten de Euro tekens veranderen door dollar tekens.

Hoi Steven,

Je vraag wordt steeds uitgebreider! Want als de eurotekens moeten worden vervangen door dollars, dan zullen de eurobedragen ook vast omgerekend moeten worden naar dollars :-) Of niet?

Als ik het goed begrijp wil je ergens in een cel kunnen aangeven of de spreadsheet de Nederlandse notatie dient te hebben of de Amerikaanse?

Richard

Hoi Richard,

Ik wil inderdaad in 1 cel aangeven of dat het europees of amerakaans moet zijn.
- 0=europees
- 1=USA.

Het omrekenen van de bedragen is natuurlijk een koud kunstje maar het gaat mij voornamenlijk om de
- datum-notatie
- het valuta teken
- en de komma vervangen door een punt.

Steven

Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er is vast wel iemand die mij antwoord kan geven op deze vraag toch?!?!?!?!?!?!

Er is zoveel mogelijk in Excel, dan moet er toch ook een oplossing zijn voor dit "probleem"

Steven

Voor datum-notatie en valutateken zou misschien nog wel iets te verzinnen zijn middels macros die alle celeigenschappen nalopen en zonodig aanpassen.
Voor komma-punt niet. Dit is afhankelijk van je windows-landinstellingen en wordt niet binnen Excel geregeld.
Deze wijzigen gebeurt dus meteen voor ALLE programma's die op je PC-draaien.

Ik denk dat je je probleem andersom moet benaderen.
Het is mogelijk om middels een macro te controleren welke instelling op het moment van starten van de sheet actief is. Geef afhankelijk daarvan een melding met welke instellingen men (moet) werken.

Met Application.international(xlCountrySetting) kun je het huidige landnummer opvragen.

Misschien staat hier ook nog iets voor je tussen.

Hoi Jan,

Dat van die punt-komma is inderdaad juist.

Ik ga vooralsnog niets doen met de verdere tips die je hebt gegeven omdat ik hoopte op een meer eenvoudige oplossing.
Ik kan wel iets maken in Excel maar het moet te diep in macro's en VB gaan.

Toch bedankt!

Groet. Steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan