• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum formaat in het engels

Status
Niet open voor verdere reacties.

smits

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2002
Vanuit accountview exporteren we gegevens naar excel.
Excel is NL 2000.
De gegevens bevatten datums. Deze datums komen in excel in het Engels terecht.
Hoe kan ik dit omzetten in een NL formaat?
Ik weet (nog) niet of ik dit ook vanuit accountview kan sturen.

Kijk via start, configuratiescherm, landinstellingen wat daar staat. Op de TAB datum kun je aangeven hoe windows (en alle andere geintegreerde microsoft software zoals bij exel) een en ander moet weergeven.

Laterzzz

Geplaatst door eazyQ
Kijk via start, configuratiescherm, landinstellingen wat daar staat. Op de TAB datum kun je aangeven hoe windows (en alle andere geintegreerde microsoft software zoals bij exel) een en ander moet weergeven.

Laterzzz
Dat lost het probleem niet op. Je kunt daar niet aangeven of je de datum in het engels of NL wilt.
Wanneer ik een blanco spreadsheet opstart en intik 01-05-2003, en ik verander het formaat, dan komt daar gewoon 01 mei 2003 te staan.
Excel gaat dus normaal gesproken "goed" om met de datum.
Het import bestand uit accountview wordt gepresenteerd als 01-may-2003, hiervan wil ik NL maken.

Bewaar het document als .txt, dan kan je bij het openen in stap 3 aangeven welk datum-formaat je inleest.

Geplaatst door Ingrid B
Bewaar het document als .txt, dan kan je bij het openen in stap 3 aangeven welk datum-formaat je inleest.

Bedoel je bij de eerste import uit accountview of vanuit excel opslaan als txt en weer importeren.
Vanuit accountview had ik ook al bedacht, echter het is een directe koppeling naar excel. Je staat meteen in een spreadsheet met de gegevens.

Kan je in Accountview niet exporteren naar een tekst-file ipv direct naar Excel?

Geplaatst door Ingrid B
Kan je in Accountview niet exporteren naar een tekst-file ipv direct naar Excel?

Ja dat kan, ik heb het nu (tijdelijk?) op deze manier opgelost. IS wat omslachtiger. De directe koppeling naar excel had mijn voorkeur.

Bedankt voor je suggesties

Anders zal je zo'n soort formule moeten gebruiken om de datum om te zetten:

=ALS(ISTEKST(B1);DATUM(RECHTS(B1;4);LINKS(B1;2);DEEL(B1;4;2));DATUM(JAAR(B1);DAG(B1);MAAND(B1)))

Maar of dat dan minder omslachtig is :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan