h.van.bouwel
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 jun 2004
Goedemiddag
In mijn database laad ik een file op in een tabel. dit lukt netjes. De filename bevat een datum. Deze datum kan ik uit de naam halen en ik giet die in het formaat dd/mm/yyyy. Dit lukt ook nog. Deze variabele wil ik dan via een SQL instructie uploaden naar een 2de tabel en daar loopt het fout. De datum wordt in de tabel weergegeven als mm/dd/yyyy. In dat geval geeft het veld ook de foutieve datum weer, bijvoorbeeld:
ik vorm 05/10/2008 (= 5 oktober 2008)
ik laad op 10/05/2008 (= 10 mei 2008)
Alle veriabelen zijn in het begin van mij routine gedeclareerd.
hieronder de code die ik gebruik om de datum te vormen en te uploaden:
intY = Left(Right(varFile, 14), 4)
intM = Mid(Right(varFile, 14), 6, 2)
intD = Mid(Right(varFile, 14), 9, 2)
strEffectiveDate = Format(intD & "/" & intM & "/" & intY, "dd/mm/yyyy")
MsgBox strEffectiveDate
DoCmd.SetWarnings False
strSQLAdd = "INSERT INTO tbl_CCR ( [Upload Date], [Effective Date], [Upload Source] )SELECT ttbl_CCR.*, Date() AS [Upload Date],#" & strEffectiveDate & "# AS [Effective Date], 'CCR' AS Source FROM ttbl_CCR"
DoCmd.RunSQL strSQLAdd
Iemand enig idee wat er fout gaat?
Alvast bedankt voor de info.
In mijn database laad ik een file op in een tabel. dit lukt netjes. De filename bevat een datum. Deze datum kan ik uit de naam halen en ik giet die in het formaat dd/mm/yyyy. Dit lukt ook nog. Deze variabele wil ik dan via een SQL instructie uploaden naar een 2de tabel en daar loopt het fout. De datum wordt in de tabel weergegeven als mm/dd/yyyy. In dat geval geeft het veld ook de foutieve datum weer, bijvoorbeeld:
ik vorm 05/10/2008 (= 5 oktober 2008)
ik laad op 10/05/2008 (= 10 mei 2008)
Alle veriabelen zijn in het begin van mij routine gedeclareerd.
hieronder de code die ik gebruik om de datum te vormen en te uploaden:
intY = Left(Right(varFile, 14), 4)
intM = Mid(Right(varFile, 14), 6, 2)
intD = Mid(Right(varFile, 14), 9, 2)
strEffectiveDate = Format(intD & "/" & intM & "/" & intY, "dd/mm/yyyy")
MsgBox strEffectiveDate
DoCmd.SetWarnings False
strSQLAdd = "INSERT INTO tbl_CCR ( [Upload Date], [Effective Date], [Upload Source] )SELECT ttbl_CCR.*, Date() AS [Upload Date],#" & strEffectiveDate & "# AS [Effective Date], 'CCR' AS Source FROM ttbl_CCR"
DoCmd.RunSQL strSQLAdd
Iemand enig idee wat er fout gaat?
Alvast bedankt voor de info.