• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum format VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiellebeest

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2010
Hallo,

ik heb een macro die ik gebruik om een email te verzenden. In de titel en in de tekst van de mail staan de datum in format dd-m-jjjj. Ik wil deze graag in format dd-mm-jjjj zetten in mijn macro. De datum staat in de sheet in cel A3.

Hieronder het stukje van de tekst in de mail waar het omgaat. (K2 is een tekstveld waar verschillende teksten kunnen staan)

Code:
strbody = "<BODY style=font-size:11pt;font-family:Calibri>Hallo allemaal," & "<br><br>" & _
            "Hierbij de " & Range("k2") & " aanstellingen voor " [COLOR="#FF0000"]& Range("a3") [/COLOR]

Ik heb al diverse dingen geprobeerd, maar elke keer krijg ik een foutmelding..... waarschijnlijk is de oplossing vrij simpel...

Bedankt voor de hulp!

Zo:
Code:
strbody = "<BODY style=font-size:11pt;font-family:Calibri>Hallo allemaal," & "<br><br>" & _
            "Hierbij de " & Range("K2") & " aanstellingen voor " & Format(Range("A3"), "DD-MM-YYYY")

Dank je wel!! Het werkt!

Deze had ik nog niet geprobeerd! Wel met format erachter op verschillende manieren.

In VBA moet je altijd de Engelse notatie gebruiken.

Dank je, dat had ik gedaan, ik had alleen niet format voor Range gezet, maar erachter, dan werkt het dus niet.

Dank voor de link, die had ik niet gevonden via Google. Wel andere links, daar stond format achter Range...

Dat wil ik wel eens zien als je die link nog hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan