• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum fout bij verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaatje11

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2013
Goedemiddag,

Ik wil van tabblad 2 de datum in tabblad 1 vermelden als het nummer overeenkomt in kolom A en in tabblad 2 een datum is ingevuld (dit hoeft dus niet).
Ik heb verticaal zoeken gebruikt, maar nu geeft hij bij de lege velden die in tabblad 2 staan een foutieve datum in tabblad 1, dus 0-01-00
De cellen staan op datum.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de velden op tabblad 1 leeg blijven?
De formule die ik gebruikt heb is:
=VERT.ZOEKEN($A:$A;Blad2!A:B;2;ONWAAR)

Ook hadden sommige velden in tabblad 1 de N/B...die heb ik met de formule weg kunnen halen, maar deze velden moeten toch ook leeg blijven? Deze fout komt doordat het nummer in tabblad 2 niet voorkomt.

Die formule gaat sowieso niet werken, maar kan je een voorbeeldbestandje plaatsen?

Dank je wel, dit bedoel ik inderdaad.
Ik zie dat je het met als "" hebt weggehaald, maar dat had ik ook gebruikt bij de N/B. Kan die er dan ook nog achter gezet worden? Dan wordt de formule wel erg lang.
Ik heb de N/B er even bijgezet. Dit zijn nummers op tabblad 1 die niet op tabblad 2 voorkomen (maar in de toekomst wel, vandaar dat ze erop staan).

Bijlagen

Zoiets?
Code:
=ALS.FOUT(ALS(VERT.ZOEKEN($A3;Blad2!A:B;2;ONWAAR)=0;"";VERT.ZOEKEN($A3;Blad2!A:B;2;ONWAAR));"")

Nou, nou dat valt denk ik ook wel weer mee (maar altijd fijn om te horen ;))
Van hetzelfde!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan