datum gewijzigd automatisch vermelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

proatbuul

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
hoi,

Ik ben een beginner, maar toch al een aardig eindje op weg. Nu heb ik een formulier gemaakt waarbij ik IngevoerdOp heb "geautomatiseerd". Als ik nu een record wijzig wil ik dat de datum bij BijgewerktOp ook automatisch veranderd. Aan mijn hoofdformulier hangen ook subformulieren. Als hier wat veranderd moet dat ook zichbaar worden in het hoofdformulier.

Wie kan me helpen. Ben niet echt op de hoogte van VB maar wil wel graag leren.

groetjes

Proatbuul:)

Als je iets veranderd in het hoofdformulier is dat dan ook zo in het subformulier?

Ja, aan het hoofdformulier zitten meerdere subformulieren. Heb getracht het zo op te bouwen dat ik 1x adresgegevens moet invullen en daar heb ik een adres id aangegeven.
Dit is het hoofdformulier. Daarnaast heb ik subformulieren waarin een deelnemersnummer aangemaakt wordt en de bijzonderheden voor dat jaar. Deze gegevens sla ik op in een aparte tabel. Dus als de gegevens veranderen op het hoofdformulier moet daar Bijgewerkt worden. Als de gegevens in het subformulier veranderen moet daar de datum Bijgewerkt worden.

Zit me nu te bedenken of dat wel kan want ik heb geen aanmaak datum in het subformulier.

Je zult dan iig een veld in de tabel moeten hebben waarin de mutatiedatum wordt opgeslagen. Dan zou je in het beforeUpdate event van een formulier iets kunnen doen. Bijv:

If me.dirty Then
me.mutatiedatumveld = now()
end if

Met me.dirty kijk je of er iets gewijzigd is in de data op het formulier.

Grtz,

:thumb: Dank je! Dit werkt. Het lijkt zo simpel maar toch....

groet

Proatbuul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan