• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum in een bepaalde range zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperTeke

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2004
Wilt iemand me helpen?

Ik wil nummers uit group A met group B matchen obv datum.
Er hoef niet een exacte match te zijn als de datum maar binnen 2 weken ligt dan is het goed.

Een match is dus DATUM A = DATUM B (+/- 14 dagen). vervolgens wil de match-nummers naast elkaar hebben.

Ik zou op deze vrijdag erg blij worden als iemand met kon helpen

Bijlagen

In kolom D de nummers uit kolom F die behoren bij de nummers in kolom A die in dezelfde rij staan. Dit is een oplossing die uiteraard aan je voorwaarden voldoet, maar waarbij altijd díe datum wordt gekozen die het dichtst ligt bij de datum 14 dagen ná de datum in kolom B.

de exacte match heb ik gevonden met deze formule (zie bijlage).

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($B2;$G$2:$H$1000;1;0));"";VERT.ZOEKEN($B2;$G$2:$H$1000;1;0))

vervolgens zijn de gegevens op volgorde gezet met deze formule.

Code:
=ALS(ISFOUT(KLEINSTE($J$2:$J$1000;RIJ()-1));"";KLEINSTE($J$2:$J$1000;RIJ()-1))

voor de reeks met tussen -/- 14 dagen en +/+ 14 dagen, laat ik graag aan anderen over.

het bestandje behoorlijk ingekort, anders wordt het te groot voor up te loaden.

Bijlagen

Beste Zapatr en Oeldere,

Hartelijk dank voor u voorbeelden. Ik heb het uiteindelijk anders opgelost omdat checken meer tijd bleek te kosten.
Ik heb de patienten onder elkaar gezet en op datum laten rangschrikken. vervolgens handmatig matches gemaakt door in dezelfde periode te kijken.
Nogmaals dank voor uw inzet, ik heb dankzij jullie wel weer een aantal dingen geleerd met excel.

Ik heb het uiteindelijk anders opgelost omdat checken meer tijd bleek te kosten.
Dat begrijp ik niet als je een oplossing hebt waarin je de overeenkomstige datums kunt lezen zonder er nog iets voor te hoeven doen.
Ik heb de patienten onder elkaar gezet en op datum laten rangschrikken. vervolgens handmatig matches gemaakt door in dezelfde periode te kijken.
En, kwam je dan tot andere resultaten dan met mijn oplossing?

PS: als je geen vragen meer hebt m.b.t. dit onderwerp, markeer dan de vraag als "Opgelost" a.u.b.

PS: als je geen vragen meer hebt m.b.t. dit onderwerp, markeer dan de vraag als "Opgelost" a.u.b.
Dat is kennelijk te veel gevraagd voor Super Teke.
Te beroerd om aan de regels van het forum te voldoen en een eenvoudige vraag van anderen te beantwoorden.
Zoals zo velen op dit forum alleen in het eigen belang geïnteresseerd.

Dat begrijp ik niet als je een oplossing hebt waarin je de overeenkomstige datums kunt lezen zonder er nog iets voor te hoeven doen.

Ik kwam inderdaad tot andere selectie van patienten dan die van jou. Sommige patienten zaten inderdaad namelijk twee keer in. Maar heel eventjes over dat time-consuming thing: alles handmatig laten rangschikken kost denk ik minder tijd dan checken of de automatisch geregenereerde waarden wel kloppen. Natuurlijk blijft het mooist als je automatisch genereert en het ook de perfecte matches heeft. Nogmaals dank voor je werk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan