• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum in een cell veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsdekorver

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2002
Ik heb een tabel gemaakt, die ik 30 keer uit wil printen, iedere keer met een andere datum erop. (voor elke dag van de maand). Met zo'n 'proffesioneel' programma :) hoef ik de datum toch niet 30 keer te veranderen en dan printen.

Als iemand de oplossing weet, reageer dan even. Heel erg bedankt!!!!!!
Niels

Code:
Sub test()
Dim datum As Date
  datum = [A1]
  Do
    ActiveSheet.PrintOut
    [A1] = [A1] + 1
  Loop Until Month([A1]) <> Month(datum)
  [A1] = datum
End Sub
De startdatum staat in cel A1.
Het werkblad wordt afgedrukt vanaf de startdatum tot en met de laatste datum van de maand.
De datum die oorspronkelijk in de cel A1 stond wordt er tenslotte terug in geplaatst.

bedankt

nou wil ik het iets anders, ik heb een lijst met 31 data (vershild per maand :) ) in bijv. cell A1:A31 (in een ander werkblad). Nu wil ik inplaatst van de datum die in jou macro voorkomt, elke datum uit deze lijst een keer uitprinten.
Hoe zou dit werken? is het ook evt. mogenlijk zonder macros? maakt niet uit als het niet zo is, maar heb het wel liever.

Niels

Zonder macro's
kopieer de datum op Blad2
plak de datum op Blad1
print Blad1
kopieer de volgende datum ...
Ik zal dit geen 30 keer moeten herhalen zeker :D

Code:
Sub test()
Dim c As Range
  For Each c In Sheets("Blad2").Range("A1:A31")
    If IsDate(c) Then
      [A1] = c
      ActiveSheet.PrintOut
    End If
  Next c
End Sub
Alle datums die in de range staan worden 1 voor 1 gekopieerd naar cel A1 van het actieve werkblad en vervolgens wordt dit blad afgedrukt.
Staat er iets anders in de range of komen er lege cellen voor, dan worden deze cellen overgeslagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan