• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum in ene kolom som vanuit andere kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

skeffie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2010
Help,

ik ben op dit moment bezig om een som in te voegen in excel maar deze wil niet lukken.

Ik wil een formule maken waarin wordt gekeken naar de datum in kolom C als deze waarde ligt tussen 1 jan 2009 en 31 mrt 2009 dan moet er een som gemaakt worden van de kolom K.

Wie o wie kan mij helpen

bij voorbaad dank

Hallo Skeffie,

Zonder voorbeeldbestandje wordt het beantwoorden van je vraag een stukje moeilijker, maar toch maar even een poging.
Wellicht kom je verder met de formule:
Code:
=somproduct((C1:C200>=A1)*(C1:C200<=A2)*(K1:K200))
Met in A1 1 jan 2009 en in A2 31 mrt 2009
Je bent op deze manier flexibel in het kiezen van de data.
Verder kun/moet je nog wel even de bereiken aanpassen: de rijnummers.

Thoralf I LOVE YOU :love::love::love::love::love::love::love: Het werkt het enige wat ik heb aangepast is de datum als vergelijkinsveld want als ik 1-1-09 invul dan neemt de formule de waardes van 1-1-09 niet mee in de telling. Ik heb dus van 1-1-09 31-12-08 gemaakt zodat de waardes 1-1-09 wel meegaan in de formule. Maar dankzij jou had ik het niet gered thanks man

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan