• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum in Exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

sammie22

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
Sinds kort staat de datum verkeerd in een kolom, dd/mm/jjjj wordt weergegeven als mm/dd/jjjj, dus 05-12-2008 wordt weergegeven als 12 mei 2008. In de celeigenschappen staat bij datum : Nederlands (standaard) ingevuld. Als ik niets veranderd, dan staat er standaard Engels(Amerikaans)
:cool::cool:Dit probleem heb ik nu bij alle Excel bladen.

wie weet antwoord op dit probleem.

Sammie:p

Sammie, heb je al eens gekeken bij de landeninstelling cq tijd/datum aanduiding van Windows?

als ik op de klok klik, dan staat hij op de europese tijdzone, GMT+01.00 Amsterdam:cool:

datum in excel

bij landeninstellingen staat hij ingesteld op Nederland, de datum klopt ook:cool:

bij lange datumnotatie staat: woensdag 19 november 2008
bij korte datumnotatie staat: 19-11-2008:cool:

Sammie, kun je een bestandje plaatsen (uiteraard zonder gevoelige info) waarbij dit probleem zichtbaar is ?

Ga naar Reageer op vraag, vervolgens naar Overige opties, vervolgens naar bestanden Toevoegen en Beheer Bijlagen, dan Bladeren enz...

Sammie,
1e. Ik zie de datums van 01okt t/m 10 okt als 01-okt-08 omdat je celopmaak staat als d-mmm-jj (14-mrt-01)
2e. Andere zie ik als 22-10-08, maar hebben dezelfde opmaak als de eerste. Geef ik op de die cellen een enter dan wijzigen die ook naar het formaat zoals onder 1e aangegeven. Heb je deze datums ingetypt of geimporteerd vanuit een (tekst-) bestand.
3e. De 2 datums 24-10-08 bevatten typefouten (punt teveel achter 24)

Ergo, ik zie geen formaat zoals jij die amerikaans benoemd. Dus geen dd/mm/jjjj of mm/dd/jjjj. Ik weet niet waar dat vandaan zou moeten komen anders dan je instellingen van Windows.
Open eens een NIEUW bestand en vul daar eens een paar datums in. Wat zie je dan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan