• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum in tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

monserez_j

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2006
Hallo,

Hoe kan ik (in excel)een datum 01/01/06 veranderen naar de tekst Januari? Let wel de tekst en ook de waarde van het veld als Januari. Ik krijg er uiteraard tekst Januari op maar de waarde blijft steeds 01/01/06.
Thanks
J-F
:thumb:

J-F,
Als ik je vraag goed begrijp is dat op te lossen door de celeigenschap aan te passen.

Laatst bewerkt:
Hallo Cor,

Bedankt voor uw reactie maar dit had ik reeds gevonden. Op die manier verandert wel de tekst in het veld maar de waarde blijft 01/01/06. De bedoeling is eigenlijk om een reeks gegevens met een datum te berekenen per maand via een pivot table.

Toch bedankt

Hoi Monserez,

Je kunt een kolommetje toevoegen met formule: =tekst(A1;"mmmm") en vervolgens de waarden plakken van deze kolom over zichtzelf heen.

Groeten,

Richard

Hallo Richard,

Dat lukt inderdaad! Thanks!!!:thumb:
Wat bedoel je met "de waarden plakken van deze kolom over zichtzelf heen"?:o
:)

Beste Mon,

De gebruikte formule zorgt ervoor dat je 'januari' ziet staan, maar in de cel staat nog steeds een formule. ALs je daarentegen de cel (of hele kolom) selecteert, en via Ctrl+C, naar Bewerken - Plakken speciaal - Waarden gaat en dan op OK klikt, is de formule verdwenen, en blijft de tekst over.

Groeten,

Richard

Beste Richard,

Bedankt voor uw deskundige uitleg! Weeral iets bijgeleerd.

Probleem opgelost en hop naar het volgende...

Groeten uit Kortrijk (B)

J-F

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan