Datum in tekstvak formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

jverkerk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 nov 2009
Office versie
Microsoft 365
Goedemorgen,
Ik heb een formulier met een tekstvak keuringsdatum en keuringsvervaldatum, kan iemand uitleggen hoe ik in het tekstvak keuringsvervaldatum automatisch 1 jaar plus 1 maand meer krijg als in het tekstvak keuringsdatum.
In het tekstvak keuringsdatum staat bijv. 16-apr-2011 en keuringsvervaldatum zou dan 16-mei-2012 moeten worden.

Je kunt een gebeurtenis <Na bijwerken> maken op het tekstvak Keuringsdatum. De formule wordt dan iets als: \

Code:
Private Sub Keuringsvervaldatum_AfterUpdate()
    Me.Vervaldatum = DateSerial(Year(Me.Keuringsvervaldatum) + 1, Month(Me.Keuringsvervaldatum) + 1, Day(Me.Keuringsvervaldatum))
End Sub

Je kunt de datum ook op het formulier laten (her)berekenen:

Code:
Private Sub Form_Current()
    Me.Vervaldatum = DateSerial(Year(Me.Keuringsvervaldatum) + 1, Month(Me.Keuringsvervaldatum) + 1, Day(Me.Keuringsvervaldatum))
End Sub

Hallo Michel,
Zou het ook mogelijk zijn als ik in tekstvak keuringsdatum een datum invul dat automatisch de datum ingevuld wordt bij keuringsvervaldatum maar dan 1 jaar en 1 maand verder als de keuringsdatum.
Of moet ik de code veranderen die je mij al gegeven had. Mijn vbakennis reikt niet zo ver.

De code bevat een klein foutje: in de codevoorbeelden moet je Keuringsvervaldatumvervangen door: Keuringsdatum

Laatst bewerkt:
Hallo Michel
Ik heb dit achter het tekstveld gezet, maar als ik nu de keuringsdatum invul dan laat hij na de enter nog niets zien in keuringsvervaldatum. Ik weet ook niet waar ik moet zoeken op internet of hier in het forum om het wel voor elkaar te krijgen. Ik ben al bezig geweest met dateadd.

Code:
Private Sub Keuringsvervaldatum_AfterUpdate()
    Me.Keuringsvervaldatum = DateSerial(Year(Me.Keuringsdatum) + 1, Month(Me.Keuringsdatum) + 1, Day(Me.Keuringsdatum))
End Sub

Je hebt de code op Keuringsvervaldatum gezet, niet op Keuringsdatum. Je laat de datum berekenen nadat je een Keuringsdatum invult, niet nadat je de Keuringsvervaldatum kiest. Dat is namelijk het veld dat je laat berekenen.

Je hebt de code op Keuringsvervaldatum gezet, niet op Keuringsdatum. Je laat de datum berekenen nadat je een Keuringsdatum invult, niet nadat je de Keuringsvervaldatum kiest. Dat is namelijk het veld dat je laat berekenen.

Wat ben ik ook een oen zeg, ik had in VB gevonden hoe ik dat doen moest, we blijven proberen.

Michel heel heel hartelijk bedankt voor de moeite en geduld.

Valt wel mee ;) Je leest snel over een veldnaam heen. Als het nu werkt, mag je de vraag nog op Opgelost zetten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan