• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum in userform

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ginger, akkoord maar hoe dan te verwerken als dd.mm.yyyy in de database ?

Ik heb ff vlug een workbook met een formuliertje gemaakt zodat je kan zien wat ik bedoel. Zoiets is uiteraard het begin, want als je bijvoorbeeld de datum 31 2 2009 opgeeft, krijg je keurig netjes (maar niet zo bedoeld) 3 maart terug in cel A1.... Dus een controle op 'aantal dagen in een maand' voor het wegschrijven zou niet onaardig zijn.

Groet, Leo

Bijlagen

Zeer bedankt voor deze oplossing.Deze is goed bruikbaar voor mijn programma.Alleen weet ik niet op welke wijze ik deze kan oproepen.
Dit zou automatisch moeten in beeld komen bij keuze van Textbox11 van mijn programma.
Kunt U mij misschien een hint geven hoe dit te verwezenlijken ?

Heb even snel een opzetje gemaakt.
dubbelklik in het eerste formulier in de textbox en je datumformulier verschijnt. Selecteer je datum, selecteer de cel waar de datum geplaatst moet worden en klik op de knop

Bijlagen

Het is de bedoeling dat na dubbel-click en invoering van datum deze datum dan ook in deze textbox terecht komt en niet in een of andere cel.
(kwestie van eenvormigheid van invoering van data in deze textbox)

Bedankt, Warm Bakkertje,

Heb zitten stoeien met Uw code om deze in mijn userform teverwerken.
Blijkt gelukt, zij het dat de dagen,maanden en jaren niet worden ingevuld in frmdatum
Wat zou de reden kunnen zijn ? Code Sub UserForm1_Initialize()
is nochtans aanwezig ?

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    [COLOR="Red"]UserForm1!TextBox1[/COLOR].Value = Format(DateSerial(cmbJaar, cmbMaand, cmbDag), "dd.mm.yyyy")
    Unload Me
End Sub
Wijzig de rode tekst naar de naam van je invulformulier en het object waar de de datum in moet komen. Deze code staat in je datumformulier.
Eerlijk gezegd kan dit niet mislopen. Post anders een voorbeeldbestand met je invulformulier zodat we kunnen zien waar het misloopt want dit is eigenlijk zo moeilijk nog niet en het bespaart ons een hoop over en weer gepraat.

Wil U het bestandje oploaden, doch het is 131 kb groot, terwijl er slechts 100 kb kan worden up-geload.
Misschien via een P.M. ?

Uw suggestie in deze gevolgd.
Krijg echter de foutmelding : kan het project of de bibliotheek niet vinden
rivate Sub CommandButton1_Click()
UserForm.TextBox11.Value = Format(DateSerial(cmbJaar, cmbMaand, cmbDag), "dd.mm.yyyy")
Unload Me
End Sub

Code:
    UserForm[COLOR="Red"]![/COLOR]TextBox11.Value =DateSerial(cmbJaar, cmbMaand, cmbDag)
    Unload Me
End Sub
Tussen Userform en Textbox moet een uitroepteken.
Je zal dan echter tevreden moeten zijn met streepjes tussen je datum, om de voor mij onbegrijpelijke reden dat de format functie bij jou niet schijnt te werken. Heb je je verwijzingen al eens gecontroleerd.

Laatst bewerkt:
Heb het probleem met "Format" kunnen oplossen.
Vraag blijft nu : wanneer ik de kalender oproep, deze dd mm jj niet gevuld wordt.
Wat is de code om deze tabel te vullen ?
Hopelijk laatste stuiptrekking !!

Code:
    UserForm.TextBox11.Value = Format(DateSerial(cmbJaar, cmbMaand, cmbDag), "dd.mm.yyyy")
    Unload Me
End Sub
Deze code staat achter het datumformulier. Controleer of de naam van je basisformulier en de naam v/d Textbox correct zijn

Hi Warme Bakkertje,

Ik vermoed dat U mij verkeerd begrepen hebt.Ik bedoel namelijk de kalender waarbij kan worden ingegeven, de dag, de maand, het jaar en dan Plaats in sheet.
Het is deze kalender die geen tabel geeft voor de keuze, m.a.w. de uitvoering van
frmDatum werkt blijkbaar niet.
Heb ik iets over het hoofd gezien ?

Sorry, Sorry het probleem is opgelost.
Had ergens een puntje vergeten te plaatsen
Werkt nu zoals ik het voorhad.
Duizend maal bedankt voor Uw doorgedreven wil op tot een oplossing te komen.
Kan thans mijn programma verder uitwerken

:thumb:
Zet je tevens de vraag nog even op opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan