datum invoegen in acces formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzomassaro

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Hallo,

Even een vraagje. Ik heb een formulier waarin ik een begin en einddatum kan invoeren. Nu kan je daar in de maand januari de dag en maand makkelijk omdraaien.

Ik kan erboven zetten dat je eerst de dag en dan de maand moet invoeren, maar kan dit op de 1 of andere manier ook automatisch zo opgepakt worden? bv dat je doormiddel van een kalender de datum moet kiezen of iets dergelijks....

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik dit kan doen.

Maak een veld naam en ipv gegevenstype doe je datum daarna kan je bepalen hoe de gegevens notatie moet plaats vinden ( in ontwerp tabel) dan overnemen naar je fomulier.
OF je doet in de kop/voettekst ontwerp formulier pagina opmaak dat de datum geprint moet worden Dit zie je dan pas als je afdruk voorbeeld of afdrukt.
Beetje experimenteren hiermee denk ik dat je wel een eind komt.

wat ik nu heb gedaan is dat ik via besturingselement de kalender heb toegevoegd in het formulier, alleen blijft deze zichtbaar. Wat ik wil is dat als ik op het datumveldje klik, de kalender naar voren komt en als ik een datum heb geselecteerd, deze wordt ingevoegd en de kalender weer verdwijnt

Opgelost,

Wat ik heb gedaan is het volgende....Kalenderbesturingselement toegevoegd, dan in de eigenschappen hiervan zichtbaar op nee gezet en onderstaande code in vbascript gezet...

Waarvan aankomst het invoerveld is en activeXbestEI189 de kalender....

Private Sub ActiveXBestEl89_Click()
DoCmd.GoToControl "aankomst"
Aankomst = Me.ActiveXBestEl89
ActiveXBestEl89.Visible = False
End Sub

Private Sub aankomst_BeforeUpdate(Cancel As Integer)

End Sub

Private Sub aankomst_Click()
ActiveXBestEl89.Visible = True
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan