Datum invoer met automatische kolom invulling

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
435
Hallo allemaal,

Ik heb een formulier met twee velden

1. datum kort (11-09-2011)
2. datum vol 11 september 2011

ieder veld heeft een eigen kolom in een tabel.

1. datum_kort
2. datum_lang

Wat ik graag wil is het volgende:

Als ik in datum kort een datum invul, dat automatisch datum vol+ kolom gevuld word.

Zodat ik de datum_vol weer ergens anders voor kan gebruiken.

Is dit mogelijk??
 
Ja dat bedoel ik, alleen dan, zouden de datums wel wel opgeslagen worden in een tabel. en in die tabel zijn twee kolommen 1 voor datum kort en de andere voor datum vol.

@gast0224 Ik heb dankzij he voorbeeld al voor elkaar gekregen, heel erg bedankt
 
Laatst bewerkt:
Beetje onzinnige vraag.... een datum is, hoe je hem ook opslaat, altijd hetzelfde! Alleen de opmaak, die je met Notatie instelt, bepaalt hoe de datum er uit ziet. Dus de noodzaak van twee keer opslaan zie ik echt niet... De oplossing van gast0224 is ook niet nodig; een veldverwijzing + de Notatie <Lange datumnotatie> is al voldoende.
 
Laatst bewerkt:
De wens was om twee verschillende kolomen te hebben. Dit ivm een andere applicatie.
 
't Was dan ook niet echt een probleem :) Maar ik blijf het vreemd vinden dat je twee keer dezelfde datum wilt opslaan; dat riekt toch als een slecht gebouwd systeem, en dat zou ik dan toch proberen op te lossen. En hou in de gaten dat je met de gast0224 formule geen datum opslaat, maar tekst.... Ik weet niet of het belangrijk is om de datum ook als datum op te slaan; zelf zou ik dat zeker altijd wel doen. En geen twee keer ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan