• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum kalender in vaste cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

csneek

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Goedemiddag,

Ik heb in Excel een knop gemaakt om een kalender te openen om een datum te kiezen. Dit werkt allemaal prima. Alleen nu wil ik nog dat de gekozen datum niet in de laatst actieve cel komt te staan, maar in cel E5. Hoe pak ik dit aan?

Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,

Clementine

Beste Clementine,

Heb je voor mij de macro of het bestandje? Dat werkt een stuk makkelijker :)

Groeten Chris

Even de code aanpassen:

Code:
Private Sub Calendar1_Click()

[E5] = Format(Calendar1.Value, "dd/mm/yyyy")
    Unload Me

End Sub

Beste Clementine,

Kun je dit bestandje ook compatible maken met excel 2003 (opslaan als ... '97-'03). Ik heb helaas geen nieuwe versie van excel :)

Groeten Chris

Oh,

Ik zie net dat iemand mij voor is geweest. Ik hoop dat je ermee bent geholpen hehehe!

Groeten Chris

Bestandje 2003

Goedemiddag,

Helaas lukt het niet met bovenstaande code. Misschien wil iemand toch nog even proberen verder te helpen. Mijn huidige code is:

Sub ShowIt()
Userform1.Show
End Sub

Hier moet nog iets achteraan, maar ik weet niet wat. Als ik bovenstaande gebruik (misschien doe ik dat niet helemaal juist) dan werkt het niet.

Hierbij het bestandje in 2003:Bekijk bijlage bestandje 2003.zip

Groeten,

Clementine

Beste Clementine,

Kun je dit bestandje ook compatible maken met excel 2003 (opslaan als ... '97-'03). Ik heb helaas geen nieuwe versie van excel :)

Groeten Chris

ff off-topic:

Chris, gewoon even hier het compatiblity pack downloaden en installeren en je kan alle office files van de nieuwere versies lezen en schrijven

Ron

Clementine,

De code van Cobbe plaats je door in de VBA-editor met de rechter muisknop op userform1 te klikken. Daar vind je
Private Sub Calendar1_Click(). De tekst t/m end sub vervang je door:

Code:
Private Sub Calendar1_Click()

[E5] = Format(Calendar1.Value, "dd/mm/yyyy")
    Unload Me

End Sub
Het heeft dus niets te maken met de code die je vermeldt en die achter de knop zit.

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Hij werkt! (Ik had het op de verkeerde plaats gezet).

Bedankt voor de reacties.

Groeten,

Clementine

Laatst bewerkt:
Clementine,

Je kunt
Code:
=TEKST(WEEKDAG(E5);"DDDD")
veranderen in
Code:
=E5
met celeigenschappen
Code:
dddd
Het resultaat is optisch hetzelfde.

Goedemorgen,

Bedankt voor de extra tip. Dat is inderdaad een stuk makkelijker!

Clementine

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan