• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum laatste wijziging A1 weergeven in B1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mij kan je altijd een mailtje sturen (klik op mijn naam) Dan kijk ik wel effen waar het fout loopt met uw bestandje
greetz

We zij een stap verder!! :d Heb er 'n keertje over geslapen en kijk :rolleyes: het doet zijn ding... Doch stuit ik op andere probleempjes...

Nu echter... heb ik twee problemen!

- Vooreerst reageert het niet overal gezien sommige velden (in kolom K) berekende velden zijn. Het getal verandert maw, maar ik kom niet in de cel... (dus ik spreek de code ook niet aan, ondanks verandert de inhoud van cel binnen kolom K)
De cellen in kolom K worden berekend met behulp van oa. cellen in kolom F of G of H of I of J. Dus ik denk dat we onze code in actie moeten krijgen bij bijv. het verlaten van een van deze cellen. (voor zover ik er weet van heb hé :o)

- Ook een bijzonder jammer feit is dat de undo-toets niet meer werkt... Kunnen we dat van de baan helpen?
Best een heftig probleem is dat je een herberekeking laat doen en het dus niet meer ongedaan kan maken. Ik zou er niet aan kunnen missen. Natuurlijk is 't wellicht niet makkelijk om heel de boel aan code ongedaan te maken... Geen flauw idee of zoiets mogelijk is!!?
De oplossing zit in mijn hoofd. Nu ze nog in code taal krijgen ... (da's boven mijn petje - niet mijn kaas - lol)
Bij het aanklikken van een cel binnen de kolommen F of G of H of I of J of K stopt ie de inhoud in een variabele. Je verandert de inhoud. De rest van de code wordt doorlopen. Klik je op undo komt de inhoud van de variabele terug waar die stond... (geen flauw idee of zoiets mogelijk is - bij mij ging er toch even een lampje branden :p)

Vast danks, ooit geraken we er wel :)

Laatst bewerkt:
A:

Dus in kolom K kan een formule staan, een formule welke een andere waarde laat zien. Past idd je cel niet met de laatst gewijzigde datum/tijd aan.
Wordt 1 van de kolommen F t/m J dan wel aangepast? Dan kun je hier hetzelfde aanhangen als wat met kolom K gebeurd. Dus als kolom F bijvoorbeeld een waarde wordt ingegeven. Dat is een simpele aanpassing aan de VBA code.

B:

Die laat ik aan iemand anders over.

Uhm, ik ben er blijkbaar nog niet uit.

Momenteel gebruik ik de code van bericht #18, gechreven op 2 december 2015, 14:41...

Ind. lijkt me haalbaar wanneer we hem 'tot actie' laten komen wanneer er wijzigingen zijn in de cellen van kolom F tot K. (is de code "F:K"?) Heb het trachtten te wijzigen, maar het lijkt niets meer te doen. Kreeg eerste een foutmelding, maar gaf aan dat hij later slechts -2 moest opzij gaan, wat mij logisch leek. Ecter ook hier niets...

Noph! hij doet het niet. Wanneer ik bijv. in kolom F iets verander hoeft hij slechts 2 naar links te gaan, wanneer ik in G iets verander moet hij er -3 opzij springen. Lijkt me niet zo praktisch op deze manier. Tenzij we eerst bijv. Kolom K.GetFocus en dan -7 opschuiven... - hoe vertaal je zoiets ... :rolleyes:

Hb ook nog de vraag over de opmaak. Namelijk wijzigt hij de opmaak van de cellen in kolom D. Hoe verklaar je dat?

Stel ik de andere "undo"vraag mogelijks in een nieuw topic?

Laatst bewerkt:
Ik zou al eens beginnen met een voorbeeldbestand te plaatsen dat de huidige situatie correct weerspiegelt.

Hrmm, maak ik het mezelf niet gewoon té moeilijk? Stel ik me al een tijdje als vraag.

Is het niet eenvoudiger de vba-code te schrijven
Wanneer er in rij iets verandert komt de datum van de aanpassing automatisch in cel (in mijn geval kolom D)

Ook de het gebruik van undo zou mogelijk moeten blijven...:rolleyes:

Probleem met wat we voordien hadden was dat je niet wist waar je vertrok, 2 naar links opschuiven had dus geen zin.

Dé undo...

Dat het niet makkelijk is leek me ook al wel zo.
Echter zie ik toch nog een mogelijkheid. Tracht het neer te schrijven in stapjes.

- Bij het klikken opeen cel stop je de aanwezige waarde in een variabele.
- Je vult je nieuwe waarde in...
- De functie wordt uitgevoerd dmv de vb code.
Nu merk je dat de undo niet meer mogelijk is. Jammer...
- Maak de undo knop weer wel toegankelijk (zou niet weten hoe?) door middel de variabele terug op te roepen in de cel.

Weet niet of zoiets mogelijk is. Van VBcode heb ik echter niet veel kaas gegeten (viel het al op? :rolleyes:)

Laatst bewerkt:
Heb je de link al eens grondig doorgenomen die ik je gestuurd hebt ???
Dit overschrijd ver de grenzen van de bedoeling van dit forum (Helpmij) en daarom zal je meer dan waarschijnlijk aangewezen zijn op betaalde hulp. (iedere helper is natuurlijk vrij om dit voor jou te implementeren in je project).
We zijn nu 30 posts ver en na heel wat over en weer gepraat en weinig duidelijkheid staan we nog geen stap verder. Voor mij houd het hier op. Veel suc6 verder met je vraag.

Wat je doorstuurde leek me iets boven m'n petje. Ik denk (hoop) het eenvoudiger te kunnen vinden. Vandaar m'n vraag via het hulp-forum.

Misschien best dat ik opsplits in deelvraagjes om zo tot een eindresultaat te komen. (los van de undo kwestie, want dat blijkt voor zover ik de link bekeek die je me doorstuurde - onmogelijk!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan