• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum laten verspringen per uitgeprinte lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

MeesterMons

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2015
Hallo allemaal,

Als excel-n00b heb ik een simpele vraag.

Ik heb de bijgevoegde presentielijst gemaakt en wil bij het kopje "datum" (dat nu rood blijft) voor een periode de datum verspringt als ik hem uitprint. Ik moet hem voor de komende weken 5x per week uitprinten met als ingaande datum a.s maandag. Ik zou dit graag in 1 x willen doen anders moet ik elke dag zo'n lijst uitprinten......

Weet iemand een code of hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Groetjes!!!

Bijlagen

Met deze code moet dat wel lukken.

Code:
Sub VenA()
Dim start As Date, eind As Date
start = InputBox("vanaf")
eind = InputBox("tot en met")
With Sheets("mentor")
    For j = start To eind
        If Weekday(j, 2) < 6 Then
            .[A29] = j
            .PrintPreview 'aanpassen in .PrintOut voor het echt afdrukken
        End If
    Next j
    .[A29].Formula = "=TODAY()"
End With
End Sub

Voor het gemak maar even de afdrukstand aangepast. Zodat als op één A4-tje past. Zorg er wel voor dat je macro's mag uitvoeren.
En de onnodige spatie uit de tabnaam 'mentor' gehaald.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Succes dan met halfbakken vragen en daar een foutafhandeling omheen zetten. Maakhetvoormijfoutloosenpashetinenendoeevendeactiesdieikmoetdoenvoormij.nl is nog in ontwikkeling:d

De code lijkt wel aan de vraagstelling te voldoen, dus zo slecht heb je het niet begrepen; alleen de foutafhandeling nog maar toch?
Gaat je goed af dat "aanelkaarschrijven". :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan