Datum met datepicker

Status
Niet open voor verdere reacties.

wacco

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2006
Hallo,

Ik vul d.m.v. de datepicker een datum in een datumveld in.
Ik wil dan graag zonder verdere handelingen (enteren, of in een veld klikken), controleren of er een datum staat in gevuld (IsDate) en afhankelijk van deze uitkomst een ander datumveld enable maken en nog wat verdere acties uitvoeren
Maar volgens mij ziet access het invullen van een veld met de datepicker niet als een handeling, en kan je dus geen gebruik maken van AfterUpdate of iets dergelijks.
Is er een manier om het toch mogelijk te maken, om toch af te vragen of er een datum is ingevuld en verdere acties uit te voeren.

hopelijk kan iemand mij helpen

Gr,

PS
De versie van access is 2007

Laatst bewerkt:
Je kunt allerlei acties hangen aan een Datepicker klik, zolang je maar de juiste eigenschappen gebruikt. AfterUpdate werkt alleen als de focus van het veld afgaat, en dat wil je niet. De actie moet dus getriggerd worden door de gebeurtenis <Bij klikken>. En nog iets: omdat je het tekstveld niet verlaat, heb je ook nog geen (nieuwe) waarde in het veld staan. De Value property kun je dan ook niet gebruiken om de tekst uit te lezen. Dat kan wél met de Text property. Een voorbeeldje:
Code:
Private Sub txtDatum_Change()
    With Me.txtDatum
        .SetFocus
        If IsDate(.Text) Then
            Me.Naam.Value = VBA.Environ("Username")
        End If
        Me.EindDatum = DateAdd("d", 30, .Text)
    End With
    Call DagDeel 'Of elke functie die je wilt starten natuurlijk...
End Sub

@Octafish
Dankje voor de snelle reactie.
Ga je voorbeeld zeer zeker gebruiken, maar ben nog ff verder aan het zoeken geweest.
En kwam een losse datepicker tegen van Allen Browne, en hierbij werkt de afterupdate op het datum veld wel.
Ook eventuele andere acties zijn direct mogelijk op het datumveld.
Geen idee waarom het met deze wel lukt.
Datepicker Allen Browne is te vinden op : http://allenbrowne.com/ser-51.html

In ieder geval bedankt voor je hulp.
Zet deze op opgelost

Gr,

Allen Browne gebruikt een compleet ontworpen formulier, met alle toeters en bellen die er achter hangen. Werkt prima, ik heb er ook zat zo gemaakt. Het leuke is: mijn code van zo'n 6 regels doet exact hetzelfde als de 6000 regels die Allen nodig heeft. Waar ben je dan beter mee uit? Een database waar je steeds een apart formulier in moet importeren als je met datums wilt werken, of standaard functionaliteit gebruiken op de juiste manier? Ik weet het antwoord wel...
Overigens gaf je in je vraag aan dat je juist niet van de AfterUpdate gebruik wilde maken! Tja, als je de vraag verkeerd stelt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan