• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum naar tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

johandezeeuw

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2002
Hallo:

Ik zoek een formule om van twee data een tekst te maken (zie cel 3A), kan iemand mij helpen?

VB:

Cel 1A: 01-01-2006
Cel 2A: 31-12-2006

Cel 3A: 010106..311206

Tevens zoek ik een mogelijkheid om alle van alle getallen in een spreadsheet het teken om te draaien (negatief wordt positief).

Alvast dank voor jullie hulp, en een goed nieuwjaar!

Johan

Allereerst gelukkig nieuwjaar!

Hartstikke bedankt, maar ik was er uitendelijk ook na heel lang zoeken uitgekomen:

=""&TEXT((MAX(I23,$D$6)),"DDMMYY")&".."&TEXT((MIN(I24,$D$7)),"DDMMYY")

Ik zit alleen nog met de tekens omdraaien, want het is een heel groot sheet, en ik heb dus geen ruimte om steeds in een extra cel de echte presentatie te maken. Bovendien is dat veels te fout gevoelig.

Bestaat er geen opmaakoptie, waarmee je het teken in de cel omdraait?

Ik zit alleen nog met de tekens omdraaien, want het is een heel groot sheet, en ik heb dus geen ruimte om steeds in een extra cel de echte presentatie te maken. Bovendien is dat veels te fout gevoelig.

Zet -1 in een cel. Kopieer die cel, en selecteer de cellen die omgedraaid moeten worden. Doe Bewerken > Plakken Speciaal > Vermenigvuldigen.

Dank voor je antwoord, maar dit is eenmalig.

Ik haal financiele gegevens direct uit de MSQL Dbase van mijn boekhoudsoftware om financiele rappotages te maken.

Omdat inkomsten credit staan, wordt dit in een cel als negatief gepresenteerd, wat ik uiteraard niet wil.

De oplossing moet dus echt een celopmaak zij.........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan