• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum naar Weeknummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

H.Weenink

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2000
Ik denk dat dit ongetwijfelt al eens gevraagd is maar ik kan het niet meer vinden
mijn vraag is, wie weet hoe ik een datum om kan zetten in weeknummers b.v 04-05-2005 is weeknummer 18 maar dan graag een formule hiervoor

bvd Hans

Niet zo eenvoudig als het lijkt...

Aan het bijgevoegde document (niet van mij ;) ) zal je waarschijnlijk veel hebben. Je zal er een voorbeeld zien van hoe dit met functies opgelost wordt (heel complex), maar er zit ook een zelfgemaakte functie bij (daarvoor zal je de macro's moeten activeren/toestaan).

EDIT: net ontdekt dat je de WEEKNUM() functie kan gebruiken. Hiervoor zal je echter de Add-In (invoegtoepassing, in het Extra-menu) Analysis Toolpak moeten activeren. Deze werkt veel gemakkelijker :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De functie weeknum komt niet met het goede weeknummer terug. (geen ISO o.i.d.)

Onderstaande functie heb ik een tijd geleden van dit forum gehaald, hoe hij werkt snap ik niet, maar hij geeft wel het goede weeknummer bij een datum, waarbij de datum in cel A25 staat.

=INTEGER((A25-SOM(REST(DATUM(JAAR(A25-REST(A25-2;7)+3);1;2);{1E+99\7})*{1\-1})+5)/7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan