• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum notatie probleem vanuit Exact

Status
Niet open voor verdere reacties.

WIMLIN

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Ik heb van een externe persoon gegevens aangeleverd gekregen vanuit exact. Ik heb nu echter een probleem met de datum notatie. Voorbeeld bestand is bijgevoegd.

Alle 9 eerste dagen van een maand staan precies verkeerd om.

Bijvoorbeeld 09-01-2010 staat vermeld als 01-09-2010. Terwijl 10-01-2010 wel gewoon staat. Het staat wel in de juiste volgorde dus ik zie wel de fouten maar het zijn nogal veel regels om ze handmatig goed te zetten. Ik probeer het al met vind.spec maar het lukt nog niet helemaal maar misschien zijn er nog betere ideeen.

Bijlagen

tekst naar kolommen

Al geprobeerd met tekst naar kolommen?
Hiermee kun je de bewuste cellen omzetten naar de juiste datumnotatie.

Laatst bewerkt:
hmmm, ik probeer het net zelf even maar met jouw functie lukt het blijkbaar (nog) niet.

wat is de bedoeling om de dag er uit te halen? Want die functie is =DAG(A3).

Laatst bewerkt:
Kijk eens naar het bestand. De binnenkomende datums staan in US-form en ik heb ze omgezet naar beschaafde notatie.:)

Cobbe

Werkt volgens mij toch nog niet perfect.
Hier de celeigenschappen veranderd.

Bijlagen

Just is just!
Kleine aanpassing formule:
Code:
=ALS(DAG(A2)<13;DATUMWAARDE(MAAND(A2)&"/"&DAG(A2)&"/"&JAAR(A2));DATUMWAARDE(TEKST(A2;"dd-mm-jjjj")))

Cobbe

Hallo iedereen,

Als je het zo kan oplossen is dat prima natuurlijk.
Maar toch ben ik van mening dat het probleem bij Exact ligt.

Ik heb ook altijd met een product van ze gewerkt.
Mocht je een abonnement of contract hebben op Exact, dan heb je daar gratis help en ondersteuning bij.
Via de telefoon geven ze je bepaalde handelingen op de achtergrond in het programma op zodat het gefixt kan worden.

Misschien is het een telefoontje waard.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan