Datum notatie van morgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bkpjv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2008
Datum van morgen automatisch weergeven.

Ik maak in word opdrachten die morgen uitgevoerd moeten worden. Ik zou dus wanneer ik het document open automatisch de datum van morgen willen zien (niet als kop-/voettekst).
{QUOTE "28-10-2008" \@ "dddd, d MMMM yyyy"} heb ik gevonden, ik dacht iets van +1 toe te voegen zodat de datum van morgen wordt weergegeven.
Joost

Laatst bewerkt:
Hoi, ik moest iets dergelijks doen en heb dat als volgt opgelost:
een excel bestandje gemaakt en daarin de formule =vandaag()+1 gezet.
Die formule daarna gekopiëerd en in Word geplakt volgens de oplossing op de Microsoft site:

"Documenten koppelen

Het is mogelijk om in een Word-document informatie uit een Excel werkblad te plaatsen via een koppeling. Als u dan wijzigen in het werkblad in Excel aanbrengt, bevat het Word-document automatisch de bijgewerkte informatie. Zo een koppeling brengt u als volgt tot stand:

Kies in Word Invoegen >> Object.
Selecteer in het dialoogvenster Object het tabblad Bestand gebruiken.
Kies in dit tabblad de optie Bladeren en selecteer het Excel-werkblad dat u wilt koppelen.
Vink de optie Koppelen aan bestand aan en klik op OK.
De koppeling is gemaakt en de informatie uit het Excel-werkblad verschijnt in het Word-document.

Als u nu iets in het Excel-werkblad wijzigt, is dat wanneer u het Word-document de volgende keer opent ook in dit document aangepast."

Nu heb ik inderdaad elke keer dat ik mijn Word document open, de datum van morgen erin staan.

Mvgr,
Bert.

Gebruik de macro
Code:
sub morgen()
  activedocument.selection.typetext format(date+1,"dd-mm-yyyy")
End Sub

Hoi, ik moest iets dergelijks doen en heb dat als volgt opgelost:
een excel bestandje gemaakt en daarin de formule =vandaag()+1 gezet.
Die formule daarna gekopiëerd en in Word geplakt volgens de oplossing op de Microsoft site:

"Documenten koppelen

Het is mogelijk om in een Word-document informatie uit een Excel werkblad te plaatsen via een koppeling. Als u dan wijzigen in het werkblad in Excel aanbrengt, bevat het Word-document automatisch de bijgewerkte informatie. Zo een koppeling brengt u als volgt tot stand:

Kies in Word Invoegen >> Object.
Selecteer in het dialoogvenster Object het tabblad Bestand gebruiken.
Kies in dit tabblad de optie Bladeren en selecteer het Excel-werkblad dat u wilt koppelen.
Vink de optie Koppelen aan bestand aan en klik op OK.
De koppeling is gemaakt en de informatie uit het Excel-werkblad verschijnt in het Word-document.

Als u nu iets in het Excel-werkblad wijzigt, is dat wanneer u het Word-document de volgende keer opent ook in dit document aangepast."

Nu heb ik inderdaad elke keer dat ik mijn Word document open, de datum van morgen erin staan.

Mvgr,
Bert.

Ha Bert, het is gelukt, bedankt. maar ik zag nog een tweede oplossing en ga die ook nog proberen of ik daar uit kom. dan krijg ik waarschijnlijk geen melding meer bij het openen van het document.
Joost

Gebruik de macro
Code:
sub morgen()
  activedocument.selection.typetext format(date+1,"dd-mm-yyyy")
End Sub

Ik heb dit geprobeerd maar ben er nog niet helemaal uitgekomen hoe ik dan deze macro moet implementeren in het document, zou je iets meer informatie kunnen geven.

bij voorbaat dank.

Joost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan