Datum Notatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik zou graag een datum notatie willen gebruiken, maar die komt niet voor in de lijstje

Er zijn twee mogelijkheden waar ik tussen in wil zitten

dat is Lange datumnotatie (zondag 19 juni 1994) en Middellange datumnotatie (19-jun-94)

Ik zoek iets waarbij ik het volgende krijg 19 juni 1994. Dus zonder de dag. Is dit mogelijk??

Overigens ik maak voor het invoeren van gegens wel gebruik van een invoermasker. 99-99-0000;0;_

Laatst bewerkt:
Die heet: Korte datumnotatie. of, als je hem wilt intypen: "dd mmmm yyyy". In een query maak je hem met: Format([Datumveld];"dd mmmm yyyy").

Verder ben ik geen voorstander van een invoermasker voor een datumveld; zodra je een datumveld instelt, is (bijna) elke invoer die je doet toch gestandaardiseerd op datum. En maakt het dus niet uit hoe je het invult. Daarbij gebruik je ook nog eens de meest gebruikersonvriendelijke variant die er is....
Zonder invoermasker kun je 2 september 2010 bijvoorbeeld intypen als: 2-9. Met jouw masker ben je verplicht om 02092010 te typen. Weet ik wel wat vriendelijker is...

Laatst bewerkt:
Dank je, zal eens kijken of ik dat kan verwerken.

De invoermasker vinden de collega's hier juist wel prettig vandaar dat hij ook ingevoerd is. Men werkt veel met data's en het nummerieke gedeeldte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan