datum notitie in rapport tijdelijk op amerikaanse weergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste Forummers, hoe kan ik een datumveld in een rapport als bijvoorbeeld in het veld land: USA staat op de Amerikaanse wijze weergeven ipv de Nederlandse; Dus Febr, 7 2014 in plaats van 7 febr 2014 ofwel March 7, 2014 ipv 7 maart 2014.

In eerste instantie zou ik zeggen mmm d yyyy. Alleen dit verandert niet maart in March.

Hartelijk dank alvast.
Friend

Ik doe een gok, maar je zou kunnen proberen (als het in excel is) om de cel naar tekst te zetten ipv datum of tijd of whatever. Als dat niet werkt, kan ik u niet verder helpen.

Gezien het feit dat de vraag in het Access forum staat, lijkt mij de bron van het vraagstuk wel duidelijk (geen Excel ;) ). Volgens mij kan het in Excel ook niet zomaar, maar dit terzijde. Eigenlijk is de oplossing heel simpel: een vertaaltabel. Maak dus een tabel waarin je de namen van de dagen en maanden in de verschillende talen die je nodig hebt neerzet, en haal de juiste waarden op. Je kunt dan de datum nooit meer met Format opmaken, maar dat hoeft niet zo'n probleem te zijn. Je trekt de datum uit elkaar, en op basis van Weekday en Month lees je de juiste dag en maand uit van de datum. Vervolgens haal je in de tabel de bijbehorende taal op. Wel moet je dus ergens nog aangeven welke taal je voor de formulieren/rapporten gebruikt. Anders haal je alsnog de verkeerde taal op.

Gezien het feit dat de vraag in het Access forum staat, lijkt mij de bron van het vraagstuk wel duidelijk (geen Excel ;) ). Volgens mij kan het in Excel ook niet zomaar, maar dit terzijde. Eigenlijk is de oplossing heel simpel: een vertaaltabel. Maak dus een tabel waarin je de namen van de dagen en maanden in de verschillende talen die je nodig hebt neerzet, en haal de juiste waarden op. Je kunt dan de datum nooit meer met Format opmaken, maar dat hoeft niet zo'n probleem te zijn. Je trekt de datum uit elkaar, en op basis van Weekday en Month lees je de juiste dag en maand uit van de datum. Vervolgens haal je in de tabel de bijbehorende taal op. Wel moet je dus ergens nog aangeven welke taal je voor de formulieren/rapporten gebruikt. Anders haal je alsnog de verkeerde taal op.

Er staat "een rapport"' en ik zou denken dat een rapport ook in excel zou kunnen worden gemaakt. Ik ken verder geen speciale "rapportmaker programmaatjes", maar het was alleen maar een idee. Ik weet niet waar u dan uit de vraa haalt dat het geen excel is wat word gebruikt.

@ Brent2002: Heb je al naar de naam van het sub-forum gekeken? Dit is toch echt de groep Access, en niet Excel :). Bovendien: Excel kent geen rapporten functie, hooguit wat ze draaitabelrapporten noemen. Access daarentegen kent die groep wel.

Laatst bewerkt:
En toch kan je alleen hier komen als je op het woord ACCESS klikkt :). En het staat natuurlijk ook bovenaan onder de blauwe regel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan