• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum omzetten in kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucien124

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Besturingssysteem
mac OS / Win 11
Office versie
MS 365 op een Mac en excel 2016/ Win office 365
Beste Forum gebruikers excel killers,

ik zit met een vraag?
Ik wil graag in kolom D de datum invullen bv 01012014 02012014 etc maar hij zet het om naar een andere maand!!!
B.V. 01012014 is met cellen opmaak aangepast ddd d mm dinsdag 18 okt en staat voor 18-10-4670?????
kortom ik wil dus in Kolom D enkel een datum invullen zonder de streepjes? Kan iemand dit oplossen aug. Bestand bijgevoegd.

Alvast bedankt !!!

Bijlagen

Vraag verplaatst van de memberchat naar het excel forum.
Daar staat de vraag beter.
succes verder.

Zet het op aangepaste opmaak en vul waar 'standaard' staat → ##-##-####
Wel verplicht om ook de voorloop-nullen te zetten in de cel.
Bv. 01022015

@HSV
Alleen nog zonder streepjes.:)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

reactie datum omzetten in kolom

Beste HSV en Roncancio, top bedankt hoe simpel kan het zijn he.... wellicht weten jullie ook hoe ik dan misschien nog de dag ervoor kan krijgen dus ma t/m zon voorde datum?
Ik zou om het helemaal top te krijgen ook bij =voorbeeld een lijst willen hebben waarbij ik wanneer ik een route kies van en naar hij automatisch de gegevens invult dus route en kilometers.
ik rij namelijk altijd dezelfde routes en dus ook kilometer en via dezelfde weg.

Alvast bedankt

Lucien124

Mijn voorstel zou zijn: aangepast formaat ddd ddmmjjjj
Voor een datum in het huidige jaar, hoef je alleen maar (d)d-(m)m in te typen, bijvoorbeeld 26-11.
Voor de datum van vandaag: Ctrl+; (Ctrl toets ingedrukt houden en puntkomma).

Top bedankt ik vind persoonlijk deze code ##-##-#### lekker werken krijg alleen geen dag ervoor!

Da's mooi, maar ik vraag me toch af wat er mis is met mijn voorstel in post #6...

Beste MarcelBeug, helemaal niets werkt ook zeker de tip van Ctrl+; erg handig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan