• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum oplichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

DesireeH

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2015
Hi,

Ik zie al veel reacties op internet staan, maar voor excel 2010 (Engels) kom ik er niet uit.

Ik wil het volgende, zie excel document. Wie kan mij helpen met de invulling?

B3= Medewerkers
C3= Ervaring (Dropdown)
D3= Dat laatste review
E4= Soort review (Dropdown)

In D3 zet ik de datum van de laatste review in week 1. Nu wil ik dat de datum oplicht (bijvoorbeeld rood met zwarte tekst) als er meer dan een aantal weken tussen zit. Dit is gaat samen met de ervaring van een medewerker.

Is de ervaring (C3) Stagiair dan moet cel D3 oplichten na 2 weken / 14 dagen
Is de ervaring (C3) Beginner dan moet cel D3 oplichten na 3 weken / 21 dagen
Is de ervaring (C3) Ervaren dan moet cel D3 oplichten na 4 weken / 28 dagen
Is de ervaring (C3) Gevorderd dan moet cel D3 oplichten na 8 weken / 56 dagen

Hoe moet ik de Conditional Formatting invullen?

Mijn voorkeur gaat ook nog uit (ik weer niet of dit mogelijk is), maar als er in Week 3 (H3) een nieuwe datum staat of in een andere kolom, dat het oplichten van alle vorige cellen weer ongedaan maakt wordt. Dus dat er maar 1 cel oplicht per rij.

Ik ben benieuwd. Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Hi,

Ik begrijp het excel document niet, maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Ik wil juist een datum oplichten als het langer geleden is. Is de datum in week 1 (D3) bijvoorbeeld 1-1-2015, dan moet bij de status stagiair de datum rood/geel worden als het 15-01 is geweest en zo bij elke status een ander aantal weken:

Is de ervaring (C3) Stagiair dan moet cel D3 oplichten na 2 weken / 14 dagen
Is de ervaring (C3) Beginner dan moet cel D3 oplichten na 3 weken / 21 dagen
Is de ervaring (C3) Ervaren dan moet cel D3 oplichten na 4 weken / 28 dagen
Is de ervaring (C3) Gevorderd dan moet cel D3 oplichten na 8 weken / 56 dagen

In jou voorbeeld zie ik een nieuwe datum, die wil ik nog niet invullen. Alleen dat ik snel zie dat een datum te lang geleden is.

Sylvester,wil jij dit document gebruiken als je nog wat gaat proberen en jouw document verwijderen uit het bericht? ;) Alvast bedankt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan