Datum probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

RedBull84

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Hallo,

Ik moet een database maken waarin reserveringen worden bijgehouden van een campeerplaats.

ik heb een tabel gemaakt met de volgende velden: reserveringsnummer, klantnummer, Reserveringsdatum, Eind datum en locatie.

Ik heb nu een probleem, ik wil voorkomen dat er op een locatie meerdere reserveringen worden geboekt op dezelfde datum tevens moet ook worden gecontroleerd dat de tussenliggende datums niet ingevoerd kunnen worden dus als er een reservering van 1-2-2006 tot 15-2-2006 wordt geboekt moet het niet meer mogelijk zijn dat er een tweede reservering in dezelfde periode op dezelfde locatie geboekt kan worden en bijvoorbeeld dat er ook niet in dezelfde locatie 2-2-2006 tot 14-2-2006 ingevoerd kan worden. want in deze periode is deze locatie natuurlijk gereserveerd. Er moet dus een foutmelding op het scherm verschijnen als de gebruiker een bestaande datum invoert.

kan iemand mij hiermee helpen

alvast bedankt...

Zijn er echt geen mensen die mij kunnen helpen?

Als de vraag niet duidelijk is, geef dit dan even aan, dan probeer ik de vraag anderst te formuleren.

Laatst bewerkt:
Kan echt niemand mij helpen, deze topic is al meer dan een week open en bijna 80 keer bekeken maar nog geen reactie. Heb ik nou zo'n moeilijke vraag gesteld? Kunnen misschien de administrators met een oplossing komen. Ik wacht op jullie reacties...

Laatst bewerkt:
Je zult een controle moeten inbouwen voordat een record wordt opgeslagen. Je zou dan een query kunnen draaien die kijkt of de gekozen periode mogelijk is op de locatie waar je wilt reserveren. Levert je query geen records op dan is de reservering mogelijk, anders is de plaats al bezet.

Grtz,

beheer25 zei:
Je zult een controle moeten inbouwen voordat een record wordt opgeslagen. Je zou dan een query kunnen draaien die kijkt of de gekozen periode mogelijk is op de locatie waar je wilt reserveren. Levert je query geen records op dan is de reservering mogelijk, anders is de plaats al bezet.

Grtz,

Ja dat zal gaan werken denk ik, maar hoe kan ik zo'n query maken waarbij de gebruiker de waarden opgeeft en dat er vervolgens worden gecontroleerd of deze waarden voorkomen in de tabel. En kan ik hiermee gelijk ook de probleem oplossen dat de tussen liggende datums beveiligd worden, dus dat die niet ingevoerd kunnen worden.

groeten...

Laatst bewerkt:
Post je mdb (of het gedeelte ervan waarin je het probleem wilt oplossen). Dat maakt het een stuk eenvoudiger om een voor jou werkbare oplossing te geven.
Op zich is de oplossing van jou probleem niet zo moeilijk, maar om het uit te leggen zonder de beschikking te hebben over je mdb is niet zo eenvoudig. Daarom krijg je zo weinig reacties.

Bartuls zei:
Post je mdb (of het gedeelte ervan waarin je het probleem wilt oplossen). Dat maakt het een stuk eenvoudiger om een voor jou werkbare oplossing te geven.
Op zich is de oplossing van jou probleem niet zo moeilijk, maar om het uit te leggen zonder de beschikking te hebben over je mdb is niet zo eenvoudig. Daarom krijg je zo weinig reacties.

Hier de database...

http://rapidshare.de/files/13214323/Database.rar.html

Ik hoop dat je een oplossing kan vinden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan