• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum probleempje via Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josno

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Ik heb een userform gemaakt waar standaard de datum van vandaag wordt ingevuld. Daarnaast heb ik een kalender userform gemaakt met button zodat je deze datum kan wijzigen via deze kalender als het anders is. Kies je nu een andere datum geeft hij dit weer in excel sheet alzijnde amerikaanse opmaak. Als ik de default laat staan gaat het goed? Kan ik achter de Datum.Value ook een vaste format meegeven als de datum anders is

Datum.Value = Date
Opzichter.Value = ""
Straat.Value = ""
Huisnr.Value = ""
Plaats.Value = ""
Werkzaamheden.Value = ""
Leegkomst_datum.Value = ""
leegkomst_tij.Value = ""
Oplev_datum.Value = ""
Oplev_tijd.Value = ""

Code:
Datum.Value = Format(Date, "dd/mm/yyyy")
of
Code:
Datum.Value = Format(Naam Besturingselement, "dd/mm/yyyy")

Nog niet opgelost

Code:
Datum.Value = Format(Date, "dd/mm/yyyy")
of
Code:
Datum.Value = Format(Naam Besturingselement, "dd/mm/yyyy")

Bedankt voor je snelle reactie.
Het gekke is als ik de datum in het verleden zet via de kalender of handmatig krijg ik de verkeerde opmaak. Gebruik ik de default datum of een datum in de toekomst werkt het wel?

Wat ik zie dat als het format een datum die zowel amerikaans als zijnde nederlands is te gebruiken hij het amerikaanse pak en als de datum niet anders kan dan de nederlandse gaat het goed! zit het misschien in mijn kalender userform.

Private Sub Calendar2_Click()
Frm_voorraad.Oplev_datum.Value = Format(Userform2.Calendar2.Value, "dd/mm/yyyy")
Me.Hide
Unload Me
'ActiveCell = Calendar1.Value

' ActiveCell.NumberFormat = "dd/mm/yy"

End Sub

Private Sub UserForm_Activate()

Me.Calendar2.Value = Date

End Sub

Ik heb in de calender de format aangepast in MMM en vervolgens gaat alles goed in get excel sheet

Private Sub Calendar3_Click()
Frm_voorraad.Datum.Value = Format(UserForm3.Calendar3.Value, "dd/MMM/yyyy")
Me.Hide
Unload Me
'ActiveCell = Calendar3.Value

Bedankt voor je snelle reactie
'ActiveCell.NumberFormat = "dd/mm/yyyy"

End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan